Да ли ће Адрија ервејз преживети октобар?
ЉУБЉАНА: Словеначки авиопревозник Адрија ервејз, који се недавно европским институцијама жалио да српском националном авиопревознику држава наводно додељује прекомерну државну помоћ, већ дуже време има финансијских проблема и питање је, према коментарима познавалаца, да ли ће "преживети" октобар.
Словеначки медији пренели су да Адрија ервејз још није објавио своје пословне режултате, али све указује на то да је реч о компанији која би могла бити и највећи губитник у историји авио превоза.
Први човек ове словеначке авиокомпаније, Холгер Коварш још увек верује у компанију на чијем је челу, али њену будућност не види без снажног стратешког партнера који ће, како каже, Адрија ервејзу обезбедити потребан капитал за раст и развој.
"Разговарамо са различитим партнерима, али више од тога не можемо открити у овом тренутку", каже Коварш, пренела је РТВ Словенија.
Растући проблем словеначке авиокомпаије, која је у власништву немачког "4к инвеста", је неспремност њеног власника да уложи превише капитала, а показало се и да је продаја Адрија ервејза била велика грешка, сматра грађевински инжењер из Загреба, Ален Шућурић.
Он је упозорио да Адрија неће преживети без озбиљне финансијске помоћи од више милиона долара, што, како каже, значи да неће моћи још дуго да ради без тог новца.
"Можемо се искрено запитати да ли ће преживети октобар", рекао је Шућурић.
Према његовим речима, продаја аеродромске инфраструктуре и авиопревозника била је највећа стратешка грешка Словеније.
"Видите да су за врло кратко време, пре отприлике три године, словеначке власти успеле да униште некада успешну и престижну словенску авиокомпанију и заиста мислим да треба утврдити политичку одговорност за ову срамоту", упозорио је.
Шућурић не искључује могућност да ће Адрија моћи да пронађе стратешког партнера, али спас компаније види само у држави, која би, како каже, најпре требало да препозна њену вредност.
"Ако Словенија има визију економског развоја треба схватити да је успешан национални авиопревозник за једну земљу далеко највиши приоритет.
За Јанеза Пергара, бившег дугогодишњег директора једне од највећих туристичких команија на некадашњем простору бивше СФРЈ, Компаса, и почасног конзула у Јужноафричкој Републици, дешавања у Адрија ервејзу су неприхватљива и тешко му је, каже, то да прати.
У ауторском тексту за љубљанско Дело, Пергар подсећа да је реч о авиопревознику на који су сви Словенци били поносни.
Подсећа да је ова, иако мала, авио компанија имала репутацију већу од величине своје флоте због квалитета и тачности услуга.
Проблеми Адрије ервејза су, сматра Пергар, почели распадом Југославије.