Потрошачко ћоше: Велика разлика у ценама поправке бицикала, куповине нових и рестаурације старих
Доласком пролећа, многобројни новосадски бициклисти су се традиционално активирали, док су многи од њих пре прве дуже вожње морали да посете сервис за поправку и продају бицикала.
Иако је март био ударан месец како за бициклисте, тако и за радње за поправку и продају бицикала, уследио је изузетно хладан и кишовити период који. Ипак, по причи Новосађана, није спречио бициклисте да и даље возе.
Паузу су направили једино када је било у питању невреме са јаком кишом, снажним ветром и грмљавином, док је током ситније кише кабаница увек била од помоћи. Обзиром да нас од, колико “од сутра” напокон очекују сунчани дани, бициклисти ће се још у већем броју активирати. Када је у питању сервис, да би њихов двоточкаш био спремна за нове авантуре, поједини Новосађани су за комплетан сервис издвојили и до 3.000 динара. Постоје и изузеци, који возе бицикл током целе године, без обзира на временске услове, те је њихов бицикл био већ спреман за вожњу градом и озеленелом околином.
У разговору с неколико радника из новосадских радњи за поправку и продају бицикала сазнали смо да је prеthodni месец био период када су Новосађани најчешће долазили ради проверавања и подешавања кочница, центрирања точкова, промене гуме или ланца, као и због сервисирања. У неколико радњи мали сервис за бицикл кошта око 1.000 динара, док се у појединим нуди и такозвани пролећни сервис, који стаје око 2.000. Цене се разликују од сервиса до сервиса, те је у једном за замену ланца потребно издвојити 200 динара, док постоји и сервис који за исту услугу тражи 400. Када је у питању замена гуме, разлика у ценама је драстична, те иде од 100 до 1.000 динара, док је за замену пакни потребно издвојити 200 динара по кочници. Многи у сервис долазе ради подешавања кочница, што за оне с класичним кочницама кошта 200 динара, док је за диск-кочнице потребно издвојити 500 динара. За центрирање точка такође је потребно издвојити око 500 динара, а за подмазивање и чишћење ланца око 200 динара.
Радник “бајк-шопа” и сервиса за бицикле „Рис cycling” Стеван Кучевић за „Дневник” истиче да је сезона кренула већ крајем фебруара и почетком марта, који је био ударан, након чега је уследила пауза због хладнијег времена.
Новосађани су се активирали и око куповине новог бицикла. У новосадским радњама за продају бицикала, дечји коштају од 7.000 динара па навише, у зависности од узраста и модела бицикла, док цена уобичајеног „градског бајса” креће од 15.000. За мало захтевније бициклисте, двоточкаши коштају 19.000 динара, али се могу купити и за 50.000 динара. Власник „Инвицта Бикесхоп-а”, Иван Арпаш, наводи да се у ово доба године Новосађани највише опредељују за куповину нових бицикала, те да се најчешће узимају дечји модели.
Осим поправке старих и куповине нових, појединци се одлучују и за рестаурацију старих бицикала, која често испада најскупља: може коштати од 8.000 динара до 60.000. Драгана Терзић из „Циклотеке” за „Дневник” истиче да Нови Сад постаје прави бициклистички град те верује да се налази у правој делатности.
У појединим новосадским радњама за бицикле постоји могућност бесплатног прегледа, дувања гума, као и подмазивања кочница. Иако се цене у сервисима поприлично разликују, око једног су се сви сложили: да су с лепим временом и сервиси пуни, а самим тим и Новосађани спремнији за нове бициклистичке авантуре, иако на многе ни prеthodni кишовити дани нису имали утицаја.
К. Ивковић Ивандекић