"Ноћ српског филма" у 32 града Србије
БЕОГРАД: У оквиру нове једнодневне манифестације "Ноћ српског филма" која ће се на иницијативу Филмског центра Србије (ФЦС), а у партнерству са више од четрдесет локалних биоскопа, одржати 5. јуна у 32 града у Србији, на програму ће бити четири дугометражна играна филма и исто толико кратких филмова, најављено је данас из Филмског центра Србије.
У току једне вечери, у више од четрдесет биоскопа, биће приказани најгледанији домаћи филмови: "Јужни ветар" редитеља Милоша Аврамовића, "Такси блуз" Мирослава Стаматова, "Краљ Петар И" Петра Ристовског и дечији филм "Злогоње" Рајка Миљковића.
Филм "Јужни ветар" говори о животу Петра Мараша, припадника београдске аутомобилске мафије који напушта родитељски дом и с дугогодишњом девојком Софијом се усељава у свој нови стан. Клан чији је припадник, а којим управља искусни "Цар", добро "ради".
Посао је уигран, новца има довољно за све, а полиција им не прави проблеме.
"Такси блуз" је љубавна комедија а истовремено и узбудљиви роад мовие.
Главни јунак ове приче је Марко (42), симпатични пропали драматург који годинама ради као таксиста и чије авантуре филм прати током једне урнебесне ноћи.
Наизглед један нормалан дан на послу ће се претворити у хаос када се у његова кола ушуња дечак Дамир, који је побегао из дома за незбринуту децу и који је у потрази за својим оцем.
Филм "Краљ Петар И" враћа гледаоце у време када се краљ Петар Карађорђевић вратио у домовину, увео парламентарну демократију на двору и започео обнову Србије.
Остварење "Злогоње" је прича о Јовану и Милици, десетогодишњацима који се упознају када Милица ненадано стигне у Јованов разред.
Такође, у оквиру манифестације, биће приказана и четири краткометражна филма, подршана средствима Филмског центра Србије, и то: играни филм "Малишан" Данила Бећковића, анимирани филм "Ехо" Косте Ракићевића и Борише Симовића, документарни "Исти" Дејана Петровића, и кратки студентски филм "Шафарикова 19" Лане Павков.
Циљ манифестације је популаризација српског филма, са акцентом на оне који су подржани на конкурсима Филмског центра Србије, као и жеља да се савремена српска продукција учини инспиративном и приступачном што већем броју заинтересованих гледалаца, посебно младима.