Апстрактни идеал Кевина Џерома Еверсона у МСУВ-у
НОВИ САД: Након хваљене презентације филмских радова Кевина Џерома Еверсона 2017. године у галерији “Тејт модерн” у Лондону, исцрпног пресека каријере 2018. у Харвардском филмском архиву и ретроспективе у париском Центру “Помпиду” у марту ове године, овај утицајни амерички уметник дошао је у Музеј савремене уметности Војводине у Новом Саду на самосталну изложбу, која ће бити отворена вечерас у 19 сати.
Изложба обухвата дигиталне пројекције кратких филмова Кевина Џерома Еверсона, у облику инсталација, као и његов осмочасовни магнум-опус “Парк лејнс”. Кустос изложбе је Грег де Кјур, у сарадњи са Мирјаном Душић, кустоскињом Музеја савремене уметности Војводине.
У најави изложбе назване “Апстрактни идеал”, стоји још да је Кевин Цером Еверсон један од најзначајнијих и најпродуктивнијих филмских уметника данас, са више од 150 филмова и видео-радова. Еверсонов стил препознаје се одмах – у одсуству стила, у редукцији и прочишћењу стила. Теоретичари то називају антиестетиком, истицањем у први план поступака и детаља из свакодневице, са најважнијом карактеристиком да Еверсон константно истражује друштвене и културне услове у којима живе Афроамериканци у 21. веку.
Кевин Џером Еверсон је уметник из Менсфилда у Охају, који тренутно живи и ради у Шарлотсвилу у Вирџинији. Рођен је 1965. Након кратког бављења сликарством и перформансом током деведесетих, своју уметничку праксу ослонио је на два стуба: скулптуру и покретне слике.
У оквиру боравка у Новом Саду, Кевин Yеrom Еверсон ће 4. јуна лично упознати посетиоце изложбе у Музеју савремене уметности Војводине са најзначајнијим елементима свог рада, с посебним нагласком на изложена дела.
Амерички уметник ће одржати и мастер клас за студенте Академије уметности у Новом Саду, с посебним освртом на партиципативне и имерзивне технике које користи у подучавању.
“Парк лејнс”, осмочасовни видео који, у готово реалном времену, бележи један радни дан унутар фабрике у Viryiniji која производи опрему за куглање, централни је део изложбе у Новом Саду. Многе Еверсонове кључне теме и опсесије присутне су у том видео-раду: мануелни рад као вештина; локације на којима се ради; време и трајање; индустријски објекти; процес...
Током своје плодне каријере, Еверсон је режирао девет целовечерњих и више од 150 кратких филмова, приказаних на великим међународним филмским фестивалима попут Санденса, Торонта, Ротердама, Берлина, Лондона, Ен Арбура, Оберхаузена. Ретроспективе Еверсоновог опуса приређене су у Музеју савремене уметности у Сеулу, 2017; на Вијеналу у Бечу, 2014; у Витни музеју савремене америчке уметности у Њујорку, 2011. године. Еверсон ради као професор уметности на Универзитету у Вирџинији.
Изложба “Апстрактни идеал” Кевина Џерома Еверсона, која ће у Музеју савремене уметности Војводине бити отворена до 24. јуна, реализује се уз помоћ “Центра за нове mеdijе_kuda.org” из Новог Сада и подршку Амбасаде Сједињених Америчких Држава у Београду.
И. Бурић