Боља информисаност и ефикасније усмеравање пореског новца су кључ
НОВИ САД: Конференција под називом „Извори финансирања у 2019. години“, окупила је у згради Ректората Универзитета у Новом Саду велики број учесника који су превасходно заинтересовани за концепте подршке и подстицајне мере намењене микро и малим привредним субјектима и стартап предузећима.
Осврћући се на правце развоја привреде, стратешке документе и акционе планове којима би се могла спречити депопулација наше земље, потпредседник Покрајинске владе и покрајински секретар за привреду и туризам, Иван Ђоковић, истакао је да је сврха оваквих скупова дефинисање горућих проблема.
Управо је из Војводине, тачније Покрајинског социјално-економског савета потекла иницијатива ка Републици да се хитно оформи комисија на републичком нивоу која би требало да предложи мере за спречавање миграција, али и за повећање наталитета и стварање бољег амбијента за живот. Превасходно је потребно изнаћи мере које би усмерили ка младим образованим људима. Секретаријат се већ својим конкурсима, поготову из домена социјалне, креативне економије, женског и иновативног предузетништва, запошљавање кроз посебно профилисан програм са Националном службом за запошљавање, упустио у овакав концепт подршке, рекао је Ђоковић, додавши да се Секретаријат усмерава ка висококвалификованом млађем и теже запошљивом кадру.
Учествујући и у оквиру прве панел дискусије о правцима развоја привреде, он је навео да кроз трећу годину оваквих мера и доделе субвенција се постиже опипљив и мерљив резултат.
Мисија и визија овог скупа је засигурно размена информација кроз дискусију, како би што боље, као доносиоци одлука, препознали проблеме и како да новац пореских обвезника на ефикаснији начин усмеримо како би задржали људе у земљи, али и како би им омогућили да растерећени са новом ликвидношћу, новим новцем, омогућимо да се даље развијају и развијају нове привредне циклусе. Ово утиче на запошљавање и подизање општег животног стандарда, културе и подизање капацитета како локалних самоуправа, тако и покрајине и републике, рекао је Ђоковић.
Организатори овог и низа сличних привредних догађаја, попут „Business Цафе –а“ и Новосадског ноћног базара, агенција за брендирање и саветовање малих произвођача „Бест Бранд Friendly“ и НВО „Путевима предузетништва“ имају заједничку визију и циљ концепта рада. Наиме, организатори настоје да окупе предузетнике различитих делатности и у различитим периодима развоја својих послова, како би пренели знања, искуства и представили сопствени развојни пут другима, посебно онима који теже да се одваже на самостални предузетнички подухват.
Организаторка Марија Радојчић наглашава да, с обзиром на интерактиван концепт овог окупљања, рађају се велике могућности за међусобно повезивање, умрежавање, јачање постојеће сарадње и уговарање послова.