Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Долази ли Фолксваген у Србију?

02.03.2019. 11:56 11:57
Пише:
Фото: Epa/JULIAN STRATENSCHULTE

БОН: Управни одбор немачког аутогиганта "Фолксвагена" наводно планира отварање велике фабрике "на истоку Европе", а "Дојче веле" (DW) се пита да ли је то она "највећа" инвестиција коју помиње председник Србије Александар Вучић и да ли је Бугарска ту ипак у предности над Србијом.

Вучић је јутрос у Дневнику РТС казао да и даље чека крај априла и одлуку једног од највећих европских и светских предузећа о томе да ли ће да инвестирају у Србију, а DW подсећа да је српски председник већ у више наврата помињао да би то била "највећа, најважнија и најмоћнија" инвестиција за целу земљу.

Наводи се да име компаније до сада није поменуо, али је зато почетком фебруара навео да је "Србија тренутно број један у преговорима у односу на друге две земље, чланице ЕУ из централне и источне Европе" и објаснио да "ако би се то догодило, БДП Србије за годину дана скочио у невероватном проценту" и износио би "негде око четири и по милијарде евра".

 DW поставља питање да ли је реч о немачком "Фолксвагену"? Наводи се да би Управни одбор тог аутомобилског гиганта наводно ускоро требало да донесе одлуку о изградњи нове фабрике у којој би истовремено требало да се производи више различитих модела и да у ауто-концерну то зову "Мехрмаркенфабрик".

Наводи се да су о свему томе штуро писали и немачки медији, помињући само да је реч о "источној Европи".

DW преноси да медији у Бугарској увелико пишу о томе, наводећи притом још неке детаље: фабрика би требало да почне са радом 2023. године, а производила би 300.000 аутомобила годишње - пет модела "Фолксвагена", "Шкоде" и "СЕАТ"-а. Према информацијама бугарских медија, првобитно су, наводно, у игри биле Бугарска, Румунија, Србија, Турска, а можда и Северна Македонија, али тврде да је у овом тренутку фаворит Бугарска.

Наводи се да је на више дописа које је редакција DW на бугарском упутила у седиште "Фолксвагена" са питањима када се очекује одлука и који су оквирни услови које тај концерн поставља, одговорено је да "одлука још није донета" и да ће их "одмах обавестити кад нешто буде званично".

"Волео бих да се то догоди, али, наравно, Бугарска је у оштрој конкуренцији са својим суседима", каже за DW председник Немачко-бугарске индустријско-трговинске коморе (ГБИТК) Митко Василев.

Он наводи да је реч о инвестицији од 1,4 милијарде евра, где ће бити запослено око 5.000 радника плус 650 инжењера, а све то на површини од 400.000 квадратних метара.

"Бугарска је понудила две локације - зону Кремиковци код Софије и индустријску зону Раковски код Пловдива. Бугарска има предност јер је чланица Европске уније, ситуација овде је мирна, а економски односи су чудесни", наглашава Василев.

DW наводи да је трговина између Немачке и Бугарске порасла у 2018. у односу на prеthodnu годину за више од десет одсто и износи 8,266 милијарди евра. Наводи се да то јесте апсолутни рекорд, али и тај податак засењује чињеница да је Бугарска у прошлој години имала позитиван биланс у трговини са Немачком од око 320 милиона евра.

"Одлука ће бити донета на основу скупа различитих фактора, а није без значаја ни то какву ће помоћ понудити држава за ту, за бугарске услове, гигантску инвестицију. Сигуран сам да ће бугарска страна учинити све да обезбеди добре услове. Наравно, ми морамо да гледамо на све то и из позиције чланице Европске уније. Ту чињеницу морамо узети у обзир. Није добро кршити правила ЕУ само да би дошла компанија Икс или Ипсилон", каже Василев.

DW подсећа да Србија, међутим, није чланица ЕУ, а Василев оцењује да би "то такође требало узети у обзир".

"Србија није чланица и можда правила о додели државне помоћи за њу неће бити толико строга. Србија такође може да искористи чињеницу да има споразум о бесцаринској трговини са Русијом, али мислим да се то не односи у толикој мери на аутомобиле. Све су то детаљи који ће морати да буду размотрени“, закључује председник Немачко-бугарске коморе.

Пише:
Пошаљите коментар