Две изложбе вечерас у Културном центру Новог Сада
НОВИ САД: У Културном центру Новог Сада вечерас се отварају две изложбе.
У 19 часова у Ликовном салону у Католичкој порти на изложби „Рађање“ биће представљене слике рађене комбинованом техником Љубише Ђурића, аутора који последњих година живи на релацији Београд –Париз.
Сат касније у Малом ликовном салону (Булевар Михајла Пупина 9) отвара се изложба слика „Фрагменти“ београдског уметника млађе генерације Николе Косића.
Заједничку тачку Ђурићевих слика чини јаје, симбол универзалности, рађања живота и уметности. Како истиче Гордана Марги, историчар уметности, црно-бели однос елемената је доминантан и с разлогом је потенциран, јер уметник на тај начин ставља акценат на Њутнову тезу да је црна одсуство светлости, а бела њено присуство. Различите светлосне нијансе јајета сугеришу на постојање десетина варијанти црне и беле, што реферира на исто толико могућих излаза – светло на крају сваког тунела. Опонирајући једна другој, црна и бела провоцирају и потврђују неопходност чврстих темеља на којима ће се касније градити, као што је и Вавилонска кула изграђена на древним црно-белим темељима.
Љубиша Ђурић (Мајданпек, 1949) дипломирао је 1980. на Факултету ликовних уметности у Београду на одсеку сликарство у класи професора Зорана Петровића, а 1985. магистрирао у класи професора Драгана Лубарде. Студирао је и историју уметности на Филозофском факултету. Члан је УЛУС-а и удружења француских уметника „Ла маисон дес артистес” у Паризу. Приредио је бројне самосталне и учествовао на низу колективних поставки. Изложба ће трајати до 24. фебруара.
На изложби „Фрагменти” Никола Косић кроз породичну историју приказује њен утицај на појединца. Полазиште за своје радове, како објашњава нашао је у усменим предањима и на старим фотографијама. Супротставио је слике великих формата и минијатура желећи да произведе утисак личног олтара, јер минијатуре на интиман и готово иконографски начин приказују делове прошлости и привлаче посматрача да приђе и учествује.
Прошлост, у исто време инспиративна и мистична оставља простор за домаштавање и мењање. Приказани ликови и приче, губили су на тај начин почетну документарну вредност и добијали нове улоге и боје. Играњем елементима историјске фотографије и фантастике, кривио сам прошлост, на тренутке се враћао у њу и прилагођавао је својим осећајима, каже Косић.
Како додаје, слике из ове серије не нуде јасан наратив.
Оне дају потребне фрагменте, којима посматрач сам гради своју причу. На тај начин, желим да покажем да поглед на прошлост никада није универзалан, стално се мења у зависности од тренутка посматрања и особе која посматра, поручује уметник.
Никола Косић (Београд, 1993) мастер студије је завршио на Факултету примењених уметности у Београду на смеру Примењено сликарство. Током студија, један семестар провео је на Универзитету примењених уметности у Бечу. Од 2016. до 2018. био је члан уметничког удружења Квака 22, које је учествовало у организовању изложби и других културних дешавања у Београду. Изложба траје до 22. фебруара.
Н. Попов