Културни центар Новог Сада: Изложбе Вање Игњац и Соње Јанков
НОВИ САД: У Културном центру Новог Сада вечерас се отварају две изложбе новосадских ауторки. У Ликовном салону од 19 часова биће представљене графике из циклуса „Плес живота” Вање Игњац, а сат касније у Малом ликовном салону је изложба „Весело становање” Соње Јанков.
Вања Игњац приказује путем медиј графике своје виђење живота ромског народа, кроз богату орнаментику, фигурацију и симболику, за разлику од документарног приказа, који је по њој најчешћи начин представљања те културне заједнице у свим областима уметности. Налазећи инспирацију у ромској култури и традицији, настојала је, како каже да пронађе најбољи начин да прикаже и да укаже на то да је живот Рома уско повезан са лепотом, радошћу, песмом, страшћу и љубави.
Вања Игњац (Нови Сад, 1992) после школе за дизајн „Богдан Шупут“, 2017. је дипломирала на Академији уметности у Новом Саду на катедри за графику у класи професора Радована Јандрића, наредне године је завршила мастер студије под менторством истог професора и уписала докторске студије, студијски програм ликовне уметности. Награђена је за најуспешнији уметнички рад на катедри графике у генерацији 2013/2017. Приредила је неколико самосталних и учествовала на више колективних изложби. Члан је СУЛУВ-а. Изложба ће трајати до 11. фебруара,
Изложба Соње Јанков је на граници уметничког и кустоског пројекта јер тежи да кроз уметничке медије актуелизује бруталистичку архитектуру из 1970-их. Изложена серија радова, по речима ауторке је настала апликацијом визуелних наратива на техничке цртеже за стамбене јединице у новобеоградским блоковима 61-63 (архитекте Дарко Марушић, Миленија Марушић и Милан Миодраговић, 1971-1973. Део радова је настао самостално, као визуелни уметнички допринос наслеђу бруталистичке архитектуре у Србији, док је део реализован током едукативних радионица о архитектури. Спајајући станове из златног периода југословенске/српске стамбене политике са стикерима из пренасељене Кине, изложба тежи да визуелно и кроз игру постави питање о приступачности станова у контексту савремених кредитних понуда, миграција, одлива мозгова.
Соња Јанков (Нови Сад, 1985) је самостални ликовни критичар, истраживач и кустос са положеним државним испитом. У својој пракси користи уметничке медије (ин-ситу и/или сите-специфиц инсталације, фотографије, скице) и теоријско писање да би приказала резултате истраживања. Аутор је кустоских пројеката ГИФ и архитектура: визуелна пракса као критика, СПЕНС и социјалистичке спортске дворане данас и Пост-архива савремене уметности. Имала је до сада осам самосталних изложби и три ауторске/кустоске изложбе. Аутор је бројних ликовних критика, научних радова о савременој уметности и текстова за изложбене каталоге.
Изложба ће трајати до 8. фебруара.
Н. П.