У Чортановцима прокопано 510 метара тунела, вијадукт на стубовима
Изградња новог тунела у Чортановцима, на деоници пруге Стара Пазова – Нови Сад, коју реконстурише руска компанија „РЖД интернешенел”, тече у складу с пројектом и планираном динамиком.
Градња тунела, који се, по пројекту, састоји од две цеви повезаних евакуационим пролазом, укупне дужине 2,2 километра, почела је крајем марта ове године и, како каже први заменик директора огранка „РЖД интернешенела” у Србији Мансурбек Султанов, до сада је ископано више од 510 метара.
– Оба објекта – вијадукт и тунел –граде се у складу с планираном динамиком – каже Султанов. – Штавише, што се тиче тунела, у корак смо с планом, а када је реч о вијадукту, радови теку знатно испред. До сада смо ископали више од 510 метара тунела, док су радови на вијадукту „изашли” из земље и сада се изводе на стубовима. Ускоро би требало да поченемо да правимо и распоне. Истовремено радимо и на линијском делу пруге од Старе Пазове до Новог Сада. Тамо је већ положено готово 4,25 километра двоколосечне брзе пруге.
Тунел и вијадукт најзахтевнији су грађевински подухвати на тој деоници. Јединствени објекат за српску железницу – вијадукт – специфичан је јер је двоколосечни и представља мост истовремено за два колосека дужине око три километра. Носиће га 59 стубова, од којих је највиши 26 метара. Када цео посао буде завршен 2021. године, возови ће из будућег тунела излазити на вијадукт и код компаније „Нафтахем” на територији Сремских Карловаца спуштати се на земљу. По Султановљевим речима, за потребе вијадукта у земљу је уграђено 46 километара шипова, а за тунел 32 километра.
– То значи да се на оба објекта 78 километара шипова налази под земљом на практично четири километра пруге – каже Султанов. – Не могу да кажем да све иде идеално јер постоје одређени проблеми које проузрокује састав тла зато што идемо обалом Дунава и кроз Фрушку гору. Постоје и друге потешкоће, али се трудимо увек да, у сарадњи с ресорним министарством – тачније, Министарством грађевине, инфраструктуре и саобраћаја – нађемо решење. Не стојимо када се тако нешто деси. Ако постоји могућност, пребацујемо ресурсе на друго место да не бисмо стајали и губили време док се настале препреке не отклоне. Само захваљујући таквом нашем односу према послу, сви радови теку у року или испред.
„РЖД интернешенел” изводи радове на тунелу у Чортановцима и двоколосечном вијадукту у оквиру Анекса 3.1 основног уговора. Укупна вредност тог анекса је око 338 милиона долара. Након завршетка радова, брзина кретања возова на тој деоници достићи ће 200 километара на час.
Компанија „РЖД интернешенел”, која је у саставу холдинга „Руске државне железнице”, од 2014. године изводи велике радове на модернизацији и изградњи железничке инфраструктуре у Србији. До сада је завршена реконструкција деонице Београд–Панчево, железничких објеката у оквиру развоја европског саобраћајног Коридора 10, деонице Ресник–Ваљево пруге Београд–Бар. Осим тога су у Србију испоручени дизел-моторни возови руске производње. Укупна вредност Уговора о изградњи и модернизацији железничке инфраструктуре Републике Србије износи 941 милион америчких долара, од чега се 800 милиона финансира из државног извозног кредита, који је Влада Руске Федерације одобрила српској Влади.
З. Милосављевић