Железнице о томе зашто се од Новог Сада до Зрењанина путује више од три сата
НОВИ САД: После натписа у медијима и порука грађана да возови на поновно успостављеној линији између Новог Сада и Зрењанина путују дуже од 3 сата, из „Инфраструктура железнице Србије“ саопштили су да је ова железничка релација дуга 96 километара, односно готово двоструко више него друмска, те да није ни успостављена како би била конкурентна на читавој деоници друмском саобраћају.
“Возови имају тарифски ранг „регио“ и повезују велики број насеља са Новим Садом и Зрењанином, и то Римске Шанчеве, Каћ, Будисаву, Шајкаш, Вилово, Гардиновац, Лок, Тител, Книћанин, Перлез, Фаркаждин, Орловат и Лукићево, па сада становници ових места дуж пруге имају редован и поуздан железнички превоз”, каже се у саопштењу.
У “Инфраструктурама” кажу и то да је са чак четрнаест станица између Новог Сада и Зрењанина, железница омогућила грађанима из успутних места да добију добар превоз и саобраћајну везу дуж читаве пруге, па је на тај начин на краћим релацијама железница поновним успостављањем путничког саобраћаја ипак више него конкурентна друмском.
“Примера ради, месечна претплатна карта за ђаке између Новог Сада и Титела је 3.125 динара, а време путовања је краће него аутобуским превозом”, тврде у овом јавном предузећу.
На време путовања путничких возова између Новог Сада и Зрењанина, пише у саопштењу, утиче и њихово стајање у укрсници Орловат стајалиште.
Разлог за стајање возова у Орловат стајалишту је чињеница да због рационалнијег коришћења дизел-моторних гарнитура из Зрењанина креће једна композиција, па се затим у Орловат стајалишту раздвајају возови ка Новом Саду и Ковачици (према Панчеву).
Иначе, реконструкцијом 96 километара пруге Нови Сад - Зрењанин, преко Орловата, након пуних седам година, поново је успостављен редован путнички железнички саобраћај између ова два града.
Вредност радова износила је око пет и по милијарди динара. Први путнички воз из Зрењанина за Нови Сад кренуо је 25.октобра у 12.15 сати, а од петка, 26.октобра, између Новог Сада и Зрењанина свакодневно је по два поласка путничких возова, из Зрењанина за Нови Сад полазе у 03.35 сати и у 12.15 сати, док возови из Новог Сада за Зрењанин полазе у 07.05 сати и у 15.59 сати.
На овој релацији саобраћају нови, климатизовани дизел-моторни возови, набављени из руског кредита.
У Железницама Србије кажу и то да је пруга између Новог Сада и Зрењанина била у изузетно лошем стању и просечна брзина путничких возова била је око 20 - 30 километара на сат, са већим бројем деоница где су се кретали свега 10 километара на сат.
Због лошег стања инфраструктуре на овој деоници, путнички железнички саобраћај је и био обустављен пре седам година.
После реконструкције пруге, путнички возови између Новог Сада и Зрењанина саобраћају сада брзином од 80 километара на сат.