Скупштина Србије: Завршена расправа у начелу, наставак у понедељак
БЕОГРАД: Скупштина Србије завршила је данас обједињену расправу у начелу о предлозима 10 закона у области грађевинарства и саобраћаја, а рад ће наставити расправом у појединостима на предложене законе у понедељак, 22. октобра, с почетком у 10 сати.
Током расправе, посланици су полемисали и о изјави посланика Двери Срђана Нога да председника Србије Александра Вучића и премијерку Ану Брнабић треба обести на Теразијама.Такође, полемисали су и о изјави амбасадора САД у Србији Кајла Скота који је недавно у Влади Србије рекао да је косовска влада "није такозвана већ Влада Косова, које је независна и суверена земља".
Циљ свих 10 законских предлога јесте да се домаћи прописи ускладе са стандардима ЕУ.Измене и допуне Закона о планирању и изградњи и Закона о озакоњењу бесправних објеката, како је образложио предлагач Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, омогућиће лакше и брже уклањање бесправних објеката и спречити нелегалну градњу.
Изменама закона предвиђено је да је, уместо правоснажног решења којим се одбија или одбацује захтев за озакоњење, довољно коначно - најчешће другостепено решење којим се захтев за озакоњење одбацује или одбија.
Када је реч о изменана Закона о планирању и изградњи и Закона о озакоњењу објеката, биће решен проблем несавесних инвеститора и моћи ће лакше да се руше нелегални објекти, пошто су до сада управни спорови трајали и по неколико година.
Измене ће пружити држави, грађевинским инспекторима и локалној самоуправи нове могућности за још ефикаснију борбу против неодговорних и бахатих инвеститора који граде без дозволе и покушавају да зараде на кршењу закона.
Предвиђено је да сви нелегални објекти имају забрану прометовања до доношења коначног решења о озакоњењу или његовог одбијања, што је пре свега усмерено против неодговорних инвеститора који желе да се обогате кршењем закона и избегавањем плаћања грађевинских и комуналних општинских и градских такси.
Такође, биће продужено трајање грађевинске дозволе са две на три године, а локацијски услови са 12 на 24 месеца.
Предлог закона предвиђа да се рокови за израду планских докумената скрате на највише 12 месеци, са садашњих најмање 18, а неретко трају и по неколико година.
Усвајањем измена закона омогућиће се да се План генералне регулације примењује директно и да сви плански документи буду јавно доступни у Централном регистру планских докумената.
Инжењерска комора Србије и издавање лиценци прећи ће у надлежност Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре и лиценце ће се проверавати на пет година,
Међу предложеним законима су и нови Закон о грађевинским производима и измене Закона о превозу путника у друмском саобраћају и Закона из области ваздушног и водног саобраћаја.
Доноси се потпуно нови Закон о грађевинским производима који ће први пут регулисати квалитет грађевинских производа и уредити то тржиште.
Измене и допуне Закона о превозу путника у друмском саобраћају ће посебно регулисати такси превоз, пошто у Србији има најмање 17.000 таксиста који су саставни део транспортног система сваког града.
Главни циљеви доношења закона о изменама и допуна Закона о превозу путника у друмском саобраћају јесте да се додатно уреди област такси превоза, повећају капацитети инспекцијских органа и појача борба против сиве економије.
Доношењем закона о изменама и допунама Закона о истраживању несрећа у ваздушном, железничком и водном саобраћају прецизираће се одредбе којима се олакшава примена закона у пракси и омогућава поуздана и независна истрага несрећа.
Између осталог, омогућава се истрага удеса беспилотних летелица, као и укључивање представника ЕАСА или цивилних ваздухопловних власти друге државе у својству саветника у истрагама које спроводи Центар за истраживање несрећа у саобраћају.
Предложене су измене и допуне Закона о транспорту опасне робе, за који је речено да бележи и да су зато неопходне одређене измене које ће бити усаглашене и са Законом о општем управном поступку, у којем су прописане све процедуре које се спроводе тим законом.
Усвајањем закона о изменама и допунама Закона о државној припадности и упису пловила и Закона о изменама и допунама Закона о поморској пловидби, домаће законодавство биће додатно усаглашено с прописима ЕУ.