Руси брзим темпом граде брзу пругу, вијадукт и тунел
- Србија је већ искористила готово целокупан руски кредит и тај новац уложен је у модернизацију деоница железничког Коридора 10 и барске пруге, а тренутно се изводе радови на деоници Стара Пазова-Нови Сад, која је део брзе пруге Београд-Будимпешта.
Разговарали смо о новим пројектима, укључујући изградњу новог диспечерског центра, наставак реконструкције барске пруге, као и електро радове на деоници Стара Пазова-Нови Сад. Вредност ових пројеката износи око 500 милиона долара и о томе ћемо наставити разговоре у смислу потенцијалног новог зајма- рекла је потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић, после разговора с првим замеником генералног директора “Руских железница”, Александром Мишарином, о новим инфраструктурним пројектима на српској железници вредним око 500 милиона долара.
За деоницу Стара Пазова-Нови Сад недостају одређена средства за завршетак, рекла је министарака објашњавајући то чињеницом да је ова деоница првобитно била пројектована за брзине од 160 километара на сат, а биће изграђена за брзину од 200 километара на сат. “За нас овај пројекат не представља само инвестицију, него је важна и због знања и технологије које Србија добија”, додала је она.
Александар Мишарин подсетио је да се сада убрзано ради на прузи Београд-Будимпешта како би возови ишли брзином од 200 километара на сат.
- Радови на деоници Стара Пазова-Нови Сад се одвијају по плану, а до сада је изведено 38 одсто радована вијадукту и тунелу. У наредна три месеца радићемо на припреми споразума у вези са новим пројектима - рекао је Мишарин.
Е. Д.