Rusi brzim tempom grade brzu prugu, vijadukt i tunel
- Srbija je već iskoristila gotovo celokupan ruski kredit i taj novac uložen je u modernizaciju deonica železničkog Koridora 10 i barske pruge, a trenutno se izvode radovi na deonici Stara Pazova-Novi Sad, koja je deo brze pruge Beograd-Budimpešta.
Razgovarali smo o novim projektima, uključujući izgradnju novog dispečerskog centra, nastavak rekonstrukcije barske pruge, kao i elektro radove na deonici Stara Pazova-Novi Sad. Vrednost ovih projekata iznosi oko 500 miliona dolara i o tome ćemo nastaviti razgovore u smislu potencijalnog novog zajma- rekla je potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, posle razgovora s prvim zamenikom generalnog direktora “Ruskih železnica”, Aleksandrom Mišarinom, o novim infrastrukturnim projektima na srpskoj železnici vrednim oko 500 miliona dolara.
Za deonicu Stara Pazova-Novi Sad nedostaju određena sredstva za završetak, rekla je ministaraka objašnjavajući to činjenicom da je ova deonica prvobitno bila projektovana za brzine od 160 kilometara na sat, a biće izgrađena za brzinu od 200 kilometara na sat. “Za nas ovaj projekat ne predstavlja samo investiciju, nego je važna i zbog znanja i tehnologije koje Srbija dobija”, dodala je ona.
Aleksandar Mišarin podsetio je da se sada ubrzano radi na pruzi Beograd-Budimpešta kako bi vozovi išli brzinom od 200 kilometara na sat.
- Radovi na deonici Stara Pazova-Novi Sad se odvijaju po planu, a do sada je izvedeno 38 odsto radovana vijaduktu i tunelu. U naredna tri meseca radićemo na pripremi sporazuma u vezi sa novim projektima - rekao je Mišarin.
E. D.