Почело асфалтирање тунела Манајле на Коридору 10
ВЛАДИЧИН ХАН: На Коридору 10 у Грделичкој клисури данас је почело асфалтирање тунела Манајле, најдужег на тој деоници . Асфалтирање се изводи у левој цеви тунела у дужини од 1800 метара.
Представник Коридора Србије Леонид Вуковић рекао је Танјугу да ће у наредна три дана, завршним слојем бити асфалтирано 20.000 квадратних метара леве цеви тунела.
"Веома је значајно да су данас почели асфалтерски радови на изради завршног, односно хабајућег слоја у овој цеви. Завршетак асфалтирања ће практично значити завршетак грађевинских радова у левој цеви тунела Манајле", казао је Вуковић.
Он је нагласио да се упоредо ради и на десној цеви тунела где се бетонирању секундарне облоге, ради се дренажа и постављају се електро каблови."Завршетак свих радова је планиран до краја године, а почетком наредне остаје само електро машинско опремање тунела", нагласио је Вуковић.
Лева цев у тунелу Манајле пробијена је у септембру 2016.године, а десна у августу 2017.године.
"Радови на изградњи тунела су се одвијали у веома тешким хидрогеолоским условима. У више наврата је долазило до већих тунелских одрона како у челу тако и своду тунела а велики брдски притисци су доводили до деформација и оштећења тунелске облоге, због чега је и било застоја у иградњи", подсетио је Вуковић.
Док се асфалтира тунел Манајле на деоници кроз Грделичку клисуру, наставља се изградња коловоза, петље код Предејана и санирање клизишта на косини код грделичког моста. Са тог клизишта у последње две недеље уклоњено је 130.000 кубних метара земље и стена како би се клизиште стабилизовало.
Кроз Грделичку клисуру изграђена су и 33 моста укупне дужине 5,7 километара и пробијена су два тунела, Предејане и Манајле.Према процени извођача, до сада је од 26 километара кроз клисуру, комплетно завршено 96 одсто аутопута.