Тема „Дневника”: Кинези ће градити Фрушкогорски коридор
– У Војводини се реализује велики број важних инфраструктурних пројеката којима Покрајина може да се поноси – изјавио је председник Покрајинске владе Игор Мировић.
Он је међу тим важним инфраструктурним пројектима навео брзе саобраћајнице и пречистаче за пијаћу воду који су већ пуштени у рад, попут фабрике воде у Ковачици, или су радови на њиховој реализацији у току, попут фабрике воде у Новом Бечеју или, од саобраћајница, будући Сентандрејски булевар, једну од најважнијих инвестиција у Новом Саду, која ће бити завршена наредне године.
Све су то пројекти на којима заједно раде Република, Покрајина и Град Нови Сад као и други градови у Војводини. Најчешће се говори о Фрушкогорском коридору, јер је још 2014. године почела припрема пројектне документације за ту важну брзу саобраћајницу.
– За Фрушкогорски коридор практично имамо сву потребну документацију коју су заједно финансирали Покрајинска влада и надлежно министарство – рекао је Мировић. – Добили смо информацију да је 7. септембра обновљен Меморандум с кинеском компанијом ЦРБЦ која је њиме дефинисана као компанија која ће изводити радове на коридору.
Мировић је рекао да Покрајинска влада има информације о томе да за финансирање пројекта Фрушкогорског коридора постоје две варијанте: да се новац обезбеди кредитом, или путем концесије.
– Очекујемо да ће Влада Србије у наредних неколико месеци определити модел финансирања и да практично након тога наредне године можемо имати и уговор у рукама, под условом да то не буде концесиона варијанта. Јер, уколико буде та варијанта, процедура ће трајати мало дуже. – истакао је Мировић. – Желим да кажем да смо заједничким снагама завршили неопходне припреме и да је то један од ретких пројеката код којих смо заједнички у свим фазама припреме пројеката до решавања имовинских односа и дошли до нивоа која је економски исплатива и имамо основ за уговарање тог посла.
Председник Покрајинске владе је оценио стратешки важним за будућност Војводине расписивање јавне набавке за припрему пројектне документације за брзе саобраћајнице са четири траке од Новог Сада до Зрењанина и од Зрењанина до Борче. Какао је навео, уговор за припрему пројектне документације ћемо имати у октобру, или почетком новембра, уколико не буде неиких формалних недостатака у јавном позиву.
– Војводина ће у блиској будућности имати брзе саобраћајнице које ће повезати Нови Сад и Београд и решити велики саобраћај кроз Фрушку гору. За нас је то важно – казао је Мировић.
Кула, Врбас, Бачка Паланка...
Председник Покрајинске владе је најавио да ће ове године бити покренуто низ радова на путној мрежи у Војводини који се финансирају, како је навео, из великог кредита. Као најважније радове, оценио је изградњу саобраћајнице дуге 20 километра од граничног прелаза Батровци према Кузмину, која ће бити започета већ за неколико дана.
– Кренули су радови – и тиме смо веома задовољни – од Руме до Ирига, од Врбаса до Куле, од Куле до Сомбора, затим од Врбаса до Србобрана, као и радови на деоницама у Банату, пре свега код Зрењанина. За следећу годину смо предложили наставак радова од Футога преко Бегеча до Бачке Паланке. Деоница у Бегечу је завршена и очекујемо да и Бачка Паланка буде препозната као место с великом привредном активношћу и добрим саобраћајним везама – истакао је Мировић.
Он је најавио да ће Покрајинска влада издвојити новац за припрему пројектне документације и за деоницу од Новог Сада до Сремских Карловаца, а за неколико дана се очекује отварање деонице од Сремских Карловаца преко Банстола до Инђије. Подсетио је на то да је Покрајинска влада издвојила и новац за финанирање фабрике воде у Ковачици, која је завршена и пуштена у рад, а финасира и изградњу фабрике воде у Новом Бечеју. Прва фаза изградње ће бити уговорена наредних дана.
– Ако све сведемо на једну реченицу, можемо казати да Војводина заиста има чиме да се поноси јер се реализује велик број инфраструктурних пројеката, међу којима су веома значајни радови на деоници брзе пруге Београд–Будимпешта који су почели пре десетак дана – нагласио је Мировић.
Е. Марјанов