Савремени диспечерски центар ускоро реалност
НОВИ САД: Генерални директор „РЖД Интернешнел“ Сергеј Алексејевич Павлов изјавио је, приликом недавног обиласка градилишта у Чортановцима у којима та руска компанија гради вијадукт и тунел у склопу реконстукције и модернизације пруге од Старе Пазове до Новог Сада, да је српски пројекат најважнији прокјекат за ову компанију.
РЖД „Интернешнел“ послује чак у 43 земље, али српски пројекат сматрамо најважнијим. Сада радимо на деоници Стара Пазова - Нови Сад,
али имамо и нове пројекте у перспективи. То су пројекат диспечерског центра, затим пројекат који се тиче одржавања железничке инфрастурктуре у Србији на којем радимо заједно са српским железничарма, те развој пруге за брзине од 200 км на сат. То представља нов ниво у железничком саобраћају и до тог нивоа треба стићи. Потребно је на том путу на прави начин проћи све етапе. Ми смо у Русији све то прошли и знамо да тај процес није лак. На том путу може доћи до много потешкоћа и грешака. Ми ћемо свесрдно пружити сву помоћ српским колегама како би они кроз тај процес прошли што је могуће брже и лакше.
Израда пројекта јединственог диспечерског центра за управљање саобраћајем возова на српским пругама поверена је руском Научно-истраживачком институту за информација, технологије, сигнализацију и телекомуникације железничког саобраћаја НИИАС.
То је главни институт „Руских железница“, који запошљава више од 100 доктора и магистара наука, те 1.000 инжењера и стручњака који су укључени у темељна и примењена истраживања.
У склопу обиласка градилишта у Чортановцима, Павлов је са амбасадором Руске Федерације у Србији Александром Васиљевичем Чепурином и министарком Зораном Михајловић посетио и карловачку основну школу у којој је током лета „РЖД Интернешнел“ реновирао кабинет за руски језик и опремио га намештајем, модерним наставним училима и књигама на руском језику у оквиру хуманитарног програм који реализује у свим државама у којима изводи радове.
С предлогом решења за тај саврмени управљачки центар на ком су руски стручњаци из Института НИИАС радили uprеthodnе две године, могли су се упознати представници „Инфраструктура железнице Србије“, Института ЦИП и Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре прошлог месеца у Ростову на Дону где су поред Москве и Јарославља боравили на позив „РЖД Интернешнел“.
Како је напоменуо директор Павлов, уговор за тај пројекат требало би до краја ове године да буде спреман.
- Разговарали смо са министарком Зораном Михајловић и договорили се да до краја ове године припремимо уговор – истакао је Павлов. - Постоје реалне основе да 2020. године Србија добије нови диспечерски центар. Са партнерима из српске железнице ћемо дискутовати још о том питању. Они ће, као што су били у Русији и погледали диспечерски центар, отићи и у Аустрију и Француску и видети како то тамо изгледа. Колика ће бити вредност тог пројекта, не бих могао у овом трнутку да кажем. Једино што могу да гарантујем јесте да ће то бити јефтиније од наших европских партнера, као што је и градилиште којим руководимо овде. На сваком градилишту штедимо новац да бисмо, између осталог, улагали у реновирање учионица попут оне у Сремским Карловцима.
Зорица Милосављевић