За ПКБ засад заинтересована једна компанија
БЕОГРАД: Тендерску документацију за продају Пољопривредне корпорације "Београд" (ПКБ) за сада је откупила само једна компанија, али времена још има, јер се тендер затвара 10. септембра.
То је за Танјуг рекао државни секретар у Министарству привреде Драган Стевановић и подсетио да је процењена вредност те компаније око 208 милиона евра, а да ће почетна цена у продаји бити 50 одсто процењене вредности, односно 104 милиона евра.
"То ће бити сума која ће бити дата за непокретну својину, односно за земљише, за објекте који се налазе на том земљишту, механизацију, резервне делове, док ће на дан затварања трансакције бити процењена вредност свих грла и она ће бити плаћена 100 одсто од процењене вредности", прецизирао је Стевановић.
Он је нагласио да ће нови власник бити у обавези да понуди свим радницима, којих је 1.704, да остану у новој компанији, међутим, претпоставља да то неће прихватити сви, већ да ће се неки одлучити за социјални програм.
"Социјални програм биће исплаћен свим запосленима 450 евра по години. Важно је рећи да ће та сума, која ће бити око 17 милиона евра, бити апсолутно неутрална за буџет Србије, јер ће бити исплаћена из продајне цене компаније", подвукао је Стевановић.
Обавеза инвеститора ће, такође, бити да у наредне три године најмање 1.000 људи буде запослено у ПКБ, додаје Стевановић.
"То значи да можда по окончању трансакције и узимања социјалног програма неће желети сви да остану у компанији, али је послодавац, да би обављао посао, делатност и испуњавао уговорне обавезе, неопходно да ангажује, по нашој процени, 1.000 људи", истиче Стевановић.
Нови власник ће морати у наредне три године и да уложи 30 милиона евра инвестиција у ПКБ, наводи Стевановић, за које ће морати да положи и банкарску гаранцију.
Подсећа да је један од критеријума који је држава предвидела да би се потенцијални купци квалификовали, јесте да су у последњој пословној години остварили промет од 400 милиона евра.
"Верујемо да ће ПКБ, уколико окончамо позитивно овај поступак приватизације, у периоду од три године постати много озбиљнија, јача и тржишно боље позиционирана компанија", закључује Стевановић.