clear sky
22°C
19.04.2025.
Нови Сад
eur
117.0992
usd
112.8015
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Лако је нешто произвести, права мајсторија је у продаји

21.08.2018. 11:21 11:35
Пише:
Фото: pixabay.com

Осмишљавање производа или услуге коју предузетник жели да понуди потенцијалним корисницима је свакако један од првих корака на путу предузетништва.

Међутим, без детаљне припреме бизнис-плана и разматрања свих могућности и потреба тржишта, као и ризика с којима се можемо сусрести, тешко је доћи до производа или услуге који ће омогућити успешан почетак и дугорочну стабилност. Дакле, након што су кроз план тестирали снагу своје идеје, предузетници морају да се позабаве квалитетом оног што желе да пруже.

– Производ или услугу треба потпуно прилагодити потенцијалним потрошачима и одговорити на њихове жеље, односно потребе – каже Владимир Јовановић из Одељење социјалног банкарства у Ерсте банци. – Производ би требало да буде што јединственији, препознатљивији, да буде нешто чиме ћемо се издвојити од конкуренције која се бави сличном или истом делатношћу. Уз постављање стандарда квалитета, решење је да наш производ или услуга по нечему буду посебни. Пример за то могу бити све популарнији локали који продају свеже цеђене сокове или лагане оброке. Није довољно само истаћи да продајете свежу салату, пођеднако је важно, ако не и пресудно, у какву амбалажу је пакујете, на који начин и колико брзо достављате, као и да ли нудите муштеријама акције или попусте с времена на време. За бизнис је најважније да пружи одређену вредност купцу. Да бисте дошли до тога која је то вредност коју ваш производ или услуга омогућавају, размислите о томе који проблем решавају купцу, односно кориснику.

Није довољно само истаћи да продајете свежу салату, пођеднако је важно, ако не и пресудно, у какву амбалажу је пакујете

Јовановић истиче да је данас релативно лако направити неки производ.

– Међутим, оно што ће вас издвојити од других јесте и колико добро комуницирате са својом циљном групом, купцима и њиховим стварним потребама – објашњава он. – Због тога је такође важно да добро размислимо каква је конкурентска предност онога што нудимо потрошачу. У нашој средини преовлађује став да је најважније да производ буде ценовно прихватљив, међутим, таква тржишна стратегија може бити мач с две оштрице. Ценовна конкурентност је најчешће кратког даха јер свако може смањити трошкове, али не може свако да, на пример, направи ајвар пођеднако добро. Наш циљ не би требало да буде да се допаднемо свима, већ да допремо до оног сегмента тржишта за који смо се определили. Баш из тог разлога, производ и његову јединственост морамо формулисати тако да на најбољи начин изађемо у сусрет потребама наше циљне групе.


„Мерцедесу” не смета што је скуп

– Колико пута сте чули да ваша околина за неки производ каже да је „леп на око”? Стручњаци сматрају да је у психологији продаје најтеже задовољити управо очи потрошача. Предузетник може опстати само уколико је посебан и нуди стварни квалитет људима за које се определио да му буду клијенти. Узмимо на пример „Мерцедес”, којем уопште не смета што је скуп. Штавише, кад би био јефтин, велики део његових купаца више не би био заинтересован – подвлачи Јовановић.


Сви они који мисле да њихова идеја има тржишни потенцијал, или већ имају старт-ап фирму која послује краће од две године, или социјално предузеће, могу се пријавити за програм едукативне, финансијске и менторске подршке „Корак по корак”, који је Ерсте банка креирала у сарадњи са Старт-ап алијансом, Смарт колективом и организацијом „Business Innovation Програмс”. Програм нуди помоћ у изради бизнис-плана, комбинацију онлајн и офлајн едукације, финансирање пословне идеје и пројекта, менторску подршку и умрежавање с другим фирмама.

– Наш заједнички циљ је да корисници програма постану способни да допринесу развоју њихове локалне заједнице, друштвеној и економској равноправности и финансијској инклузији – каже Јовановић.

Д. Мл.

Пише:
Пошаљите коментар