Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Lako je nešto proizvesti, prava majstorija je u prodaji

21.08.2018. 11:21 11:35
Piše:
Foto: pixabay.com

Osmišljavanje proizvoda ili usluge koju preduzetnik želi da ponudi potencijalnim korisnicima je svakako jedan od prvih koraka na putu preduzetništva.

Međutim, bez detaljne pripreme biznis-plana i razmatranja svih mogućnosti i potreba tržišta, kao i rizika s kojima se možemo susresti, teško je doći do proizvoda ili usluge koji će omogućiti uspešan početak i dugoročnu stabilnost. Dakle, nakon što su kroz plan testirali snagu svoje ideje, preduzetnici moraju da se pozabave kvalitetom onog što žele da pruže.

– Proizvod ili uslugu treba potpuno prilagoditi potencijalnim potrošačima i odgovoriti na njihove želje, odnosno potrebe – kaže Vladimir Jovanović iz Odeljenje socijalnog bankarstva u Erste banci. – Proizvod bi trebalo da bude što jedinstveniji, prepoznatljiviji, da bude nešto čime ćemo se izdvojiti od konkurencije koja se bavi sličnom ili istom delatnošću. Uz postavljanje standarda kvaliteta, rešenje je da naš proizvod ili usluga po nečemu budu posebni. Primer za to mogu biti sve popularniji lokali koji prodaju sveže ceđene sokove ili lagane obroke. Nije dovoljno samo istaći da prodajete svežu salatu, pođednako je važno, ako ne i presudno, u kakvu ambalažu je pakujete, na koji način i koliko brzo dostavljate, kao i da li nudite mušterijama akcije ili popuste s vremena na vreme. Za biznis je najvažnije da pruži određenu vrednost kupcu. Da biste došli do toga koja je to vrednost koju vaš proizvod ili usluga omogućavaju, razmislite o tome koji problem rešavaju kupcu, odnosno korisniku.

Nije dovoljno samo istaći da prodajete svežu salatu, pođednako je važno, ako ne i presudno, u kakvu ambalažu je pakujete

Jovanović ističe da je danas relativno lako napraviti neki proizvod.

– Međutim, ono što će vas izdvojiti od drugih jeste i koliko dobro komunicirate sa svojom ciljnom grupom, kupcima i njihovim stvarnim potrebama – objašnjava on. – Zbog toga je takođe važno da dobro razmislimo kakva je konkurentska prednost onoga što nudimo potrošaču. U našoj sredini preovlađuje stav da je najvažnije da proizvod bude cenovno prihvatljiv, međutim, takva tržišna strategija može biti mač s dve oštrice. Cenovna konkurentnost je najčešće kratkog daha jer svako može smanjiti troškove, ali ne može svako da, na primer, napravi ajvar pođednako dobro. Naš cilj ne bi trebalo da bude da se dopadnemo svima, već da dopremo do onog segmenta tržišta za koji smo se opredelili. Baš iz tog razloga, proizvod i njegovu jedinstvenost moramo formulisati tako da na najbolji način izađemo u susret potrebama naše ciljne grupe.


„Mercedesu” ne smeta što je skup

– Koliko puta ste čuli da vaša okolina za neki proizvod kaže da je „lep na oko”? Stručnjaci smatraju da je u psihologiji prodaje najteže zadovoljiti upravo oči potrošača. Preduzetnik može opstati samo ukoliko je poseban i nudi stvarni kvalitet ljudima za koje se opredelio da mu budu klijenti. Uzmimo na primer „Mercedes”, kojem uopšte ne smeta što je skup. Štaviše, kad bi bio jeftin, veliki deo njegovih kupaca više ne bi bio zainteresovan – podvlači Jovanović.


Svi oni koji misle da njihova ideja ima tržišni potencijal, ili već imaju start-ap firmu koja posluje kraće od dve godine, ili socijalno preduzeće, mogu se prijaviti za program edukativne, finansijske i mentorske podrške „Korak po korak”, koji je Erste banka kreirala u saradnji sa Start-ap alijansom, Smart kolektivom i organizacijom „Business Innovation Programs”. Program nudi pomoć u izradi biznis-plana, kombinaciju onlajn i oflajn edukacije, finansiranje poslovne ideje i projekta, mentorsku podršku i umrežavanje s drugim firmama.

– Naš zajednički cilj je da korisnici programa postanu sposobni da doprinesu razvoju njihove lokalne zajednice, društvenoj i ekonomskoj ravnopravnosti i finansijskoj inkluziji – kaže Jovanović.

D. Ml.

Piše:
Pošaljite komentar