Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Изложба слика Браце Азарића у Народном музеју Кикинде

17.08.2018. 11:26 11:29
Пише:
Фото: Владимир Добријевић, Брацо Азарић и Лидија Милашиновић

КИКИНДА: Самостална изложба слика Браце Азарића из Нових Козараца отворена је у среду увече у галерији Народног музеја Кикинде, уз поздравне речи директорке Лидије Милашиновић.

О сликарским остварењима Азарића говорио је Владимир Добријевић, библиотекар у новокозарачком огранку кикиндске Народне библиотеке „Јован Поповић”.

Азарић се сликарством бави већ четири деценије, један је од утемељивача и оснивача КУД „Ливац” и већ традиционалне смотре ликовних аматера Кикинде. Учесник је бројних самосталних и колективних изложби и ликовних колонија у земљи и иностранству, а занимљиво је да је самосталну изложбу у Народном музеју Кикинде имао пре 30 година, када је 70 година постојања прослављала Ливница „Кикинда”, где је Азарић радио и стекао пензију.

Владимир Добријевић је говорећи о сликарском стваралаштву Азарића нагласио да је он не робујући трендовско комерцијалним поимањима уметности, на трагу њему омиљеног сомборског сликара Милана Коњовића (1898-1993) и експресионизма, дошао до сопственог сликарског израза.

- Садржаји које слика Азарић су разнолики, али је он првенствено сликар пејсажа, ликова и мотиве из сеоског живота. Он слика мушкарца јаких руку и жену наглашених облина, човека земље. Азарић је сликар руралне поетике, атарског духа, слика леније где се небо и земља спајају на стопалима паора. Брацо не приказује утиске које свет на њега оставља, него је он тај који себе у тај свет утискује, јер он не реагује узимајући, већ ствара давајући све од себе – нагласио је Добријевић.

На трагу њему омиљеног сомборског сликара Милана Коњовића и експресионизма, Азарић је дошао до сопственог сликарског израза

Сликарски потези Браце Азарића су конкретни, на моменте наизглед груби и сирови, али како појашњава Добријевић, његов крајњи израз је суптилан, чак мекан до болећивости, меланхоличан без патетике и у свој тој растрзаности постојан.

- У моменту сликања, сав се предајем делу. За мене тада ништа више не постоји. Обузме ме нека лепота, нека благост. Чак ни у природи нема тих боја које се у мени у том моменту појаве – утисак је Браце Азарића.

Азарић иначе већ дуго даје печат уметничком стваралаштву у Новим Козарцима, јер је организатор сликарских колонија и изложби. На његову замисао у Новим Козарцима је основана Уметничка галерија „Здравко Мандић” у част познатог академског сликара Здравка Мандића (1935-2012) који је колекцију слика завештао Народном музеју Кикинда, уз услов да стална поставка буде у Новим Козарцима.

М. Митровић

Фото: М. Митровић

Пројекат „Кикинда објективно“ реализовала је „Панонија медиа“ у сарадњи са „Дневником“. Ставови изнети у овом тексту нужно не изражавају ставове локалне самоуправе, која суфинансира пројекат.

Пише:
Пошаљите коментар