Стефановић: Сваки прекршај се кажњава
Потпредседник Владе и министар унутрашњих послова Небојша Стефановић истакао је да је примена измене Закона о безбедности саобраћаја допринела даљем смањењу смртности у саобраћају у Србији, као и да очекује да ће се до краја године даље значајно поправити резултати и да ће поћи за руком да се убеде сви учесници у саобраћају да буду одговорнији.
Стефановић је, отварајући састанак с градоначелницима и председницима општина под називом „Доносиоци одлука у локалним самоуправама у систему управљања безбедношћу саобраћаја у Републици Србији”, у организацији Министарства унутрашњих послова и Агенције за безбедност саобраћаја, позвао локалне самоуправе на сарадњу да би безбедност саобраћаја у свакој општини била сваке године, сваког дана све боља.
„Данас имамо резултате који говоре у прилог ономе што смо предлагали приликом измене и допуне Закона, али и на инсистирању на многим техничким решењима која су потребна“, нагласио је он.
„Од примене новог Закона и мера имамо да је од почетка године до 20. јула број особа које су изгубиле живот смањен 11,5 одсто, али када узмемо у обзир од тренутка када је нови закон почео да се примењује, смањење износи чак 23,81 одсто. Очекујем да ће се до краја године значајно поправити резултат и да ћемо успети да убедимо све учеснике у саобраћају да буду одговорнији.“
Стефановић је рекао да не може бити задовољан, и поред тог тренда јер, све док постоји иједна особа која је погнула у саобраћају, док постоје особе које сматрају да је везивање појаса начин да се избегне казна, а не спасе сопствени живот, да папучица за гас служи за дивљање улицама, постоји и даље много посла.
Истакао је да се, осим ригорозних мера које спроводе припадници Саобраћајне полиције МУП-а, придаје пажња школама, где заједно с Агенцијом за безбедност саобраћаја и локалним самоуправама МУП ради на превентиви, едукацији наше деце.
„Ако научимо нашу децу у најранијем узрасту, ако најмлађи схвате што је важно везати појас, нећемо за десет до 15 година имати људе који ће сматрати то нечим лошим, нечим што их дави. То је нешто што мора постати део наше културе. Моја ћерка, која има 6,5 година, неће да крећемо све док сви у возилу не буду везани. У школама у првим разредима учимо децу стварима везаним за безбедност саобраћаја“, објаснио је Стефановић.
Новосађани и Суботичани најсавеснији
Говорећи о градовима, Јасмина Милошевић је представила статистику по којој је најмањи ризик од страдања у саобарћају у Лебану, а највећи у Чајетини.
„Највећи проценат коришћења појаса напред бележимо у Новом Саду, а најмањи у Пријепољу. Податак код коришћења дечјих ауто-седишта показује да тек сваки трећи родитељ правилно превози своју децу, а најсавеснији су возачи у Суботици, а најмање савесни у Новом Пазару. Када је реч код коришћења кацига приликом вожње мотора и мопеда, најсавеснији су у Новом Саду, а најнесавеснији у Новом Пазару. Такође, статистика показује да Ниш има највише возача који су возили под дејством алкохола“, пренела је Јасмина Милошевић.
Нагласио је да је жеља да не буде потребно да на сваких 100 метара постоји потреба за саобраћајцем, већ да постоји довољно свести. Најавио је да ће МУП увести већи број камера.
„Наредних година значајно ћемо повећати број камера, које ће бити боље, а набавићемо и софтвер који ће омогућити праћење безбедности саобраћаја, али и кривичних дела из те области, те ћемо више оспособити Саобраћајну полицију, која ће моћи да стане на пут тој бахатости“, рекао је он.
Указао је на то да од примене новог Закона већ 150 људи служи затворску казну због прекршаја везаног за вожњу у алкохолисаном стању.
Позвао је локалне самоуправе на сарадњу, указујући на то да је држава, размишљајући о сарадњи, увела законом да 30 одсто од казне иде „локалу”.
Директорка Агенције Јасмина Милошевић подсетила је на то да је у последње две деценије држава својим мерама успела да смањи смртност с 2.500 на 575 годишње.
„Мислим да је разлог том смањењу управо измена и допуна Закона о безбедности саобраћаја и његова стриткна примена и добра сарадња с МУП-ом“, оценила је она, додајући да су најчешћи узроци прекорачење брзине, услови пута, вожња под дејством алкохола и пропусти које неки пешак може направити.
Н. С. Х.