Градови Војводине окупљени и у промовисању привредних потенцијала
НОВИ САД: Војвођански градови и општине не окупљају се само око заједничких пројеката, него и у промовисању привредних потенцијала. То је такође једна од активности, коју је ова Покрајинска влада приликом формирања, средином 2016. године, сврстала у врх својих приоритета.
Потпредседник Покрајинске владе Ђорђе Милићевић у разговору за “Дневник” подсећа, да је у циљу бржег економског развоја, прошле године формирана и Развојна агенција Војводине, која има задатак да пре свега представи потенцијале Војводине за улагања, да привуче што више домаћих и страних инвеститора и да субвенцијама подупре нове инвестиције.
У циљу промовисања привредних потенцијала, крајем прошле године је потписан и споразум о заједничким наступима на великим међународним сајмовима различитог карактера са осам локалних самоуправа у Војводини које имају статус града. Тако смо споразум потписали са Новим Садом, Суботицом, Кикиндом, Сремском Митровицом, Зрењанином, Панчевом, Сомбором и Вршцем. Први заједнички наступ Покрајинске владе, Туристичке организације Војводине и тих градова имали смо у Пекингу на великом међународном сајму туризма, од 16. до 18. априла ове године, каже Милићевић.
Какви су ођеци?
Према свим информацијама и анализама тог нашег наступа, могу да кажем да су на најбољи могући начин представљени туристички потенцијали Војводине и Србије. То је велико и за нас веома интересантно тржиште од 70 милиона људи, који годишње путују у иностранство. У 2017. години бележи се велики раст у доласку кинеских туриста у Србију у односу на 2016. годину од 180 одсто, док у прва два месеца ове године анализе говоре да ће тај раст бити више од 200 одсто у односу на прва два месеца prеthodnе године. На том сајму су представљени потенцијали Војводине и целе Србије и одржане су добре презентације Туристичке организације Војводине и осам градова. Имали смо важну конференцију са „Хајнан ерлајнсом“, компанијом која је у септембру 2017. године увела директну авионску линију Пекинг-Београд.
За коју врсту туризма се интересују Кинези?
Пре свега их интересују лепоте Србије. Ми смо пријатељске земље, имамо традиционално добре односе, вишедеценијске добре односе, који су последњих неколико година посебно унапређени. Ми смо земља коју препознају у Кини и по славним глумцима и спортистима попут Новака Ђоковића. С друге стране, интересантно нам је то велико кинеско тржиште, јер је реч о растућем тржишту у најмногољуднијој земљи на свету, и сваке године се повећава број Кинеза који путују у иностранство. Управо подаци које сам изнео о расту броја доласка, а и ноћења који такође бележи значајан раст, говоре о томе да промоције које радимо конкретно на том тржишту дају резултате. Ова промоција је други сајам у последњих две године где је у организацији Покрајинске владе представљен наш туризам.
Покрајина и градови први пут заједнички наступају, дакле иницијативом Покрајинске владе одлучили смо да спрегнемо своје снаге и да не расипајући ресурсе, ни новац, наступимо заједнички и представимо све те наше потенцијале. Иначе, Покрајинска влада и ови градови су формирали један значајан фонд којим се све ово финансира, то је близу 50 милиона динара. Верујемо да је то добро уложен новац и да ћемо представљањем наших привредних могућности и доласком инвеститора сво то улагања вишеструко валоризовати у наредним годинама.
Које манифестације су планиране још за заједнички наступ у овој години?
Следећи наш заједнички наступ је у септембру на сајму „Аутомотиве“ у Франкфурту, где се представљају компаније из сфере аутомобилске индустрије. Познато је да код нас ради доста фирми које су кооперанти у овој сфери и на том сајму ћемо представити наше радне и пословне зоне које су спремне за долазак фирми из те бранше, што је омогућено захваљујући нашим ресурсима, знању, квалитетним кадровима, Универзитету, научним институцијама. Потом следи можда и најзначајнија манифестација, а то је наступ у октобру на једном од највећих инвестиционих сајмова у свету, на сајму „EXPO РЕАЛ“ у Минхену, где се представљају највеће потенцијалне инвестиције. За ту манифестацију ћемо посебно бити спремни, јер ћемо на њој представити наше највеће будуће инвестиције. Наредне године ћемо у Берлину наступити на сајму који се односи на пољопривредну производњу. Мислим да ту имамо значајне компаративне предности у односу на остала тржишта. У томе је значај оваквих заједничких наступа.
Да ли се у Покрајинској влади размишља да се такав споразум потпише и са другим, мање развијеним локалним самоуправама како би добиле додатну мотивацију за истраживање својих ресурса?
Ови градови са којима је потписан споразум не представљају само себе. Они су заправо административни центри округа и представљају потенцијале тих општина који се налазе у њиховом окружењу. На тај начин се представља и цела Војводина. Конкретан одговор на ваше питање је да приликом потписивањем споразума са осам градова у Војводини, ми нисмо затворили листу, јер смо знали да покрећемо позитивну и добру ствар и да ће бити интересовања и других да се придруже том споразуму, као што је то урадила и Привредна комора Војводине, а интерес је показао и значајан број других општина из наше Покрајине.
Представљање привредних потенцијала је само једна од економских мера коју спроводи Покрајинска влада. Не изостају ни резултати, што се огледа у константном расту БДП-а, новим инвестицијама и новим радним местима. Само у 2017. години у Војводини је било 26.000 мање незапослених.
Ержебет Марјанов