Светски дан потрошача: Квалитет обуће и одеће највећи проблем
БЕОГРАД: У Србији ће данас, као и у целом свету, бити обележен Светски дан потрошача, 15. март.
Из Националне организације потрошача Србије (НОПС) поручују да су проблеми који муче потрошаче у Србији најчешће лош квалитет обуће и одеће, као и став трговаца који одбијају рекламације.
Према подацима НОПС-а, у периоду од 2011. до 2018. године било је 31.104 рекламација потрошача, од чега се трећина односи на гаранцију.
Према аналитици приговора потрошача НОПС-а, од укупног броја евидентираних приговора 21,79 посто се односи на неисправан производ и лошу услугу, а 6,44 посто на непоштовање рока за одговоре на рекламацију.
Нешто више од 23.000 пријава односи се на робу, а 7.971 на услуге.
Потрошачи се највише жале на квалитет телефона (14,48 одсто), патика (13,21 посто) и лаптопова и таблета (7,03 посто), а, када је реч о услугама, највише је притужби на рачун претплате за мобилну телефонију (13,35 посто) и фиксни интернет (5,85 процената), на пример.
Из НОПС-а оцењују да је петогодишња стратегија за заштиту потрошача, која истиче ове године, остала „већим делом мртво слово на папиру“ у Србији, будући да, како кажу, ни држава, а још мање потрошачке организације, не могу да гарантују да ли је у паковању оно што пише на декларацији.