Протокол за пругу Београд - Загреб на агенди 9. марта
БЕОГРАД: Србија и Хрватска се спремају да обнове пругу Београд - Загреб дугу 412 километара, на Коридору 10, а први корак биће направљен потписивањем протокола о реконструкцији, 9. марта у Београду.
Потпредседница владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић је рекла данас Танјугу да ће делегација Хрватске, на челу са хрватским министром мора, промета и инфраструктуре Олегом Бутковићем, доћи у Београд 9. марта.
Председници Србије и Хрватске Александар Вучић и Колинда Грабар Китаровић су у фебруару у Загребу разговарали о реконструкцији те пруге, након чега су ресорна министарства договорила потписивање протокола.
"Током посете 9. марта разговараћемо и потписати протокол о реконструкцији пруге, који предвиђа да Србија и Хрватска заједно конкуришу код ЕУ фондова за израду пројектно техничке документације", казала је Михајловић.
Према њеним речима, велика делегација Хрватске ће заједно са нашом делегацијом разговарати и о пројектима земаља Западног Балкана, билатералним односима Србије и Хрватске у желеничком, путном и ваздушном саобраћају.
"Очекујем добар састанак и да ће након тога наши сарадници наставити даљи рад", додала је Михајловић.
У том министарству кажу да је инфраструктурно повезивање најбољи начин да се цео регион брже развија и да се превазиђу проблеми из прошлости.
Такође, планирано је да се ове године ради на припреми пројектно-техничке документације, а радови би могли да крену тек 2019. године.
Возом се од Београда до Загреба сада путује око седам сати.
Део пруге кроз Србију је дуг 116 км и према подацима Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, који су достављени Танјугу, планирана је реконструкција оба колосека на целој деоници Голубинци - Шид, одсносно до границе са Хрватском, као и модернизација дела од Руме до Шида.
За реконструкцију пруге на територији Србије биће потребно око 250 милиона евра, на територији Хрватске нешто више.
У Инфраструктури железнице Србије је раније речено Танјугу да је пруга Београд - Загреб кроз Србију двоколосечна, електрифицирана и пројектована за брзине од 120 км на сат.
Леви колосек из правца Београда ка Шиду је у бољем стању и брзина возова од Батајнице до Шида је око 100 км на сат.
Са друге стране, деоница од Београда до Батајнице је у нешто лошијем стању и на њој се возови крећу брзином између 40 и 80 км на сат.
Такође, десни колосек из правца Београда ка Шиду, на деоници од Руме до Шида, у лошијем је стању и на деоници Рума - Шид од 60 км, брзина возова је између 30 и 50 км на сат.
Деоница Београд - Стара Пазова у дужини од 34,5 км биће модернизована у оквиру изградње пруге за велике брзине Београд - Суботица - Будимпешта средствима кинеског кредита.
На левом колосеку од Старе Пазове до Шида брзина возова је сада 100 км на сат и потребне су мање реконструкције да би се подигла на 120 км на сат.
На десном колосеку, између Руме и Шида, неопходно је реконструисати целокупан горњи строј пруге.
То подразумева замену шина, прагова, колосечног прибора и решетке, туцаника и скретница.
Такође, неопходне су и мање реконструкције на деоници Стара Пазова - Рума.
Целокупна реконструкција тих деоница треба да омогући да брзина возова и на десном колосеку буде 120 км на сат.