broken clouds
11°C
26.11.2024.
Нови Сад
eur
116.9975
usd
111.6175
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Протокол за пругу Београд - Загреб на агенди 9. марта

02.03.2018. 15:44 15:46
Пише:
Фото: Tanjug (video, arhiva)

БЕОГРАД: Србија и Хрватска се спремају да обнове пругу Београд - Загреб дугу 412 километара, на Коридору 10, а први корак биће направљен потписивањем протокола о реконструкцији, 9. марта у Београду.

Потпредседница владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић је рекла данас Танјугу да ће делегација Хрватске, на челу са хрватским министром мора, промета и инфраструктуре Олегом Бутковићем, доћи у Београд 9. марта.



Председници Србије и Хрватске Александар Вучић и Колинда Грабар Китаровић су у фебруару у Загребу разговарали о реконструкцији те пруге, након чега су ресорна министарства договорила потписивање протокола.



"Током посете 9. марта разговараћемо и потписати протокол о реконструкцији пруге, који предвиђа да Србија и Хрватска заједно конкуришу код ЕУ фондова за израду пројектно техничке документације", казала је Михајловић.



Према њеним речима, велика делегација Хрватске ће заједно са нашом делегацијом разговарати и о пројектима земаља Западног Балкана, билатералним односима Србије и Хрватске у желеничком, путном и ваздушном саобраћају.



"Очекујем добар састанак и да ће након тога наши сарадници наставити даљи рад", додала је Михајловић.



У том министарству кажу да је инфраструктурно повезивање најбољи начин да се цео регион брже развија и да се превазиђу проблеми из прошлости.



Такође, планирано је да се ове године ради на припреми пројектно-техничке документације, а радови би могли да крену тек 2019. године.



Возом се од Београда до Загреба сада путује око седам сати.



Део пруге кроз Србију је дуг 116 км и према подацима Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, који су достављени Танјугу, планирана је реконструкција оба колосека на целој деоници Голубинци - Шид, одсносно до границе са Хрватском, као и модернизација дела од Руме до Шида.



За реконструкцију пруге на територији Србије биће потребно око 250 милиона евра, на територији Хрватске нешто више.



У Инфраструктури железнице Србије је раније речено Танјугу да је пруга Београд - Загреб кроз Србију двоколосечна, електрифицирана и пројектована за брзине од 120 км на сат. 



Леви колосек из правца Београда ка Шиду је у бољем стању и брзина возова од Батајнице до Шида је око 100 км на сат.



Са друге стране, деоница од Београда до Батајнице је у нешто лошијем стању и на њој се возови крећу брзином између 40 и 80 км на сат.



Такође, десни колосек из правца Београда ка Шиду, на деоници од Руме до Шида, у лошијем је стању и на деоници Рума - Шид од 60 км, брзина возова је између 30 и 50 км на сат.



Деоница Београд - Стара Пазова у дужини од 34,5 км биће модернизована у оквиру изградње пруге за велике брзине Београд - Суботица - Будимпешта средствима кинеског кредита.



На левом колосеку од Старе Пазове до Шида брзина возова је сада 100 км на сат и потребне су мање реконструкције да би се подигла на 120 км на сат.



На десном колосеку, између Руме и Шида, неопходно је реконструисати целокупан горњи строј пруге.



То подразумева замену шина, прагова, колосечног прибора и решетке, туцаника и скретница. 



Такође, неопходне су и мање реконструкције на деоници Стара Пазова - Рума.



Целокупна реконструкција тих деоница треба да омогући да брзина возова и на десном колосеку буде 120 км на сат.



 

Пише:
Пошаљите коментар