few clouds
17°C
18.10.2024.
Нови Сад
eur
117.0199
usd
107.9121
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Лоша банатска пруга – корак до хаварије

26.12.2017. 11:41 11:42
Пише:
Фото: Tanjug (J. Pap, ilustracija)

НОВИ САД: Железнички саобраћај на деоници од Новог Бечеја према Кикинди и даље је обустављен након што је у суботу из композиције воза искочило шест цистерни које су превозиле сирћетну киселину. Зрењанинска полиција је саопштила да у том акциденту нико није повређен и да нема опасности по околину и здравље људи.

Како сазнајемо, Сектор за МУП-а Србије ванредне ситуације у Зрењанину организовао је стална дежурства на месту акцидента да се неовлашћена лица не би приближавала тој локацији. Дежурства су уведена и за случај да дође до изненадног изливања да би хитно могли интервенисати. Како сазнајемо из поузданих извора, у току је операција претакања хемикалија из цистерни које су се преврнуле и њихово подизање.  

То није први пут да се на банатским пругама, које су у веома лошем стању, дешавају такве немиле сцене. Пре неколико година, недалеко од Главне железничке станице у Зрењанину, са шина су склизнуле две вагон-цистерне у којима је превожена Ц-4 фракција, запаљива смеша незасићених и засићених угљоводоника. Тада је упозоравано на то да је колосек стар и дотрајао, и напоменуто да се Ц-4 фракција из Панчева у елемирску Фабрику синтетичког каучука допрема искључиво у железничким цистернама.

На овом подручју носивост шина износи 16 тона по осовинском притиску, а потребно је да буде бар 22 тоне

У октобру прошле године једна локомотива и цистерна, које су биле у композицији теретног воза, излетеле су из шина у поподневним сатима, у зони железничке станице Зрењанин. Интервенција на лицу места трајала је све до раних јутарњих сати, а железнички саобраћај на том делу пруге био је обустављен до пет часова. Док је трајала интервенција на том делу пруге, путници за правац према Панчеву су комби возилом превожени са станице у Зрењанину до Зрењанин-Фабрике, одакле се саобраћај несметано одвијао.

Већ следећег месеца, у новембру 2016. године, у прекиду се нашао железнички саобраћај из Зрењанина према Београду и обрнуто, због тога што су се на прузи између Панчева и Ковачице преврнуле две цистерне. Композиција у којој су биле те цистерне превозила је сировину из Панчева за елемирску Каучукару. Из цистерни тада није ништа истекло.

Неколико дана после тог догађаја, уследио је нови, када су три цистерне у јутарњим сатима искочиле из шина на прузи код Новог Милошева. Немили догађај десио се око 7.40 часова, а саобраћај на тој деоници је неко време био у прекиду. Срећа у несрећи је да у свим тим догађајима није било повређених, нити озбиљнијих последица по животну околину.

На састанку организованом пре неколико година у Градској кући у Зрењанину, којем су присуствовали представници локалних самоуправа у средњем Банату, Покрајинског секретријата за привреду, Јавног предузећа „Железнице Србије” и други, речено је да је ревитализација банатских пруга неопходна, првенствено стога што преко њих махом пролазе опасне материје.

Што се тиче превоза робе, овде постоје привредни гиганти, тако да има и разлога за побољшање теретног саобраћаја. Проблем представља слаба носивост пружних коридора. На овом подручју она износи 16 тона по осовинском притиску, а потребно је да буде бар 22 тоне. Зато озбиљно морамо размотрити могућност да поправимо ситуацију на терену, поручили су тада представници „Железница Србије”.

У средњобанатској железници дуго година није било никаквих капиталних улагања, уколико се изузме уређење главне станице у Зрењанину 2006. године.

Ж. Балабан

 

 

Аутор:
Пошаљите коментар
Нови Бечеј: Шест цистерни са сирћетном киселином искочило из шина 

Нови Бечеј: Шест цистерни са сирћетном киселином искочило из шина 

23.12.2017. 15:05 15:42