Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Loša banatska pruga – korak do havarije

26.12.2017. 11:41 11:42
Piše:
Foto: Tanjug (J. Pap, ilustracija)

NOVI SAD: Železnički saobraćaj na deonici od Novog Bečeja prema Kikindi i dalje je obustavljen nakon što je u subotu iz kompozicije voza iskočilo šest cisterni koje su prevozile sirćetnu kiselinu. Zrenjaninska policija je saopštila da u tom akcidentu niko nije povređen i da nema opasnosti po okolinu i zdravlje ljudi.

Kako saznajemo, Sektor za MUP-a Srbije vanredne situacije u Zrenjaninu organizovao je stalna dežurstva na mestu akcidenta da se neovlašćena lica ne bi približavala toj lokaciji. Dežurstva su uvedena i za slučaj da dođe do iznenadnog izlivanja da bi hitno mogli intervenisati. Kako saznajemo iz pouzdanih izvora, u toku je operacija pretakanja hemikalija iz cisterni koje su se prevrnule i njihovo podizanje.  

To nije prvi put da se na banatskim prugama, koje su u veoma lošem stanju, dešavaju takve nemile scene. Pre nekoliko godina, nedaleko od Glavne železničke stanice u Zrenjaninu, sa šina su skliznule dve vagon-cisterne u kojima je prevožena C-4 frakcija, zapaljiva smeša nezasićenih i zasićenih ugljovodonika. Tada je upozoravano na to da je kolosek star i dotrajao, i napomenuto da se C-4 frakcija iz Pančeva u elemirsku Fabriku sintetičkog kaučuka doprema isključivo u železničkim cisternama.

Na ovom području nosivost šina iznosi 16 tona po osovinskom pritisku, a potrebno je da bude bar 22 tone

U oktobru prošle godine jedna lokomotiva i cisterna, koje su bile u kompoziciji teretnog voza, izletele su iz šina u popodnevnim satima, u zoni železničke stanice Zrenjanin. Intervencija na licu mesta trajala je sve do ranih jutarnjih sati, a železnički saobraćaj na tom delu pruge bio je obustavljen do pet časova. Dok je trajala intervencija na tom delu pruge, putnici za pravac prema Pančevu su kombi vozilom prevoženi sa stanice u Zrenjaninu do Zrenjanin-Fabrike, odakle se saobraćaj nesmetano odvijao.

Već sledećeg meseca, u novembru 2016. godine, u prekidu se našao železnički saobraćaj iz Zrenjanina prema Beogradu i obrnuto, zbog toga što su se na pruzi između Pančeva i Kovačice prevrnule dve cisterne. Kompozicija u kojoj su bile te cisterne prevozila je sirovinu iz Pančeva za elemirsku Kaučukaru. Iz cisterni tada nije ništa isteklo.

Nekoliko dana posle tog događaja, usledio je novi, kada su tri cisterne u jutarnjim satima iskočile iz šina na pruzi kod Novog Miloševa. Nemili događaj desio se oko 7.40 časova, a saobraćaj na toj deonici je neko vreme bio u prekidu. Sreća u nesreći je da u svim tim događajima nije bilo povređenih, niti ozbiljnijih posledica po životnu okolinu.

Na sastanku organizovanom pre nekoliko godina u Gradskoj kući u Zrenjaninu, kojem su prisustvovali predstavnici lokalnih samouprava u srednjem Banatu, Pokrajinskog sekretrijata za privredu, Javnog preduzeća „Železnice Srbije” i drugi, rečeno je da je revitalizacija banatskih pruga neophodna, prvenstveno stoga što preko njih mahom prolaze opasne materije.

Što se tiče prevoza robe, ovde postoje privredni giganti, tako da ima i razloga za poboljšanje teretnog saobraćaja. Problem predstavlja slaba nosivost pružnih koridora. Na ovom području ona iznosi 16 tona po osovinskom pritisku, a potrebno je da bude bar 22 tone. Zato ozbiljno moramo razmotriti mogućnost da popravimo situaciju na terenu, poručili su tada predstavnici „Železnica Srbije”.

U srednjobanatskoj železnici dugo godina nije bilo nikakvih kapitalnih ulaganja, ukoliko se izuzme uređenje glavne stanice u Zrenjaninu 2006. godine.

Ž. Balaban

 

 

Autor:
Pošaljite komentar
Novi Bečej: Šest cisterni sa sirćetnom kiselinom iskočilo iz šina 

Novi Bečej: Šest cisterni sa sirćetnom kiselinom iskočilo iz šina 

23.12.2017. 15:05 15:42