Кан из Уницефа : Србија добар пример другим европским земљама
БЕОГРАД : Регионални директором Уницефа Афшан Кан изразила је данас, на састанку са министром Младеном Шарчевићем, захвалност на томе што је Србија отворила врата бројној деци мигрантима која су укључена у школски систем и истакла да то представља добар пример свим европским земљама.
Министар просвете, науке и технолошког развоја Шарчевић је, на састанку којем је присуствовао и директор канцеларије Уницефа у Србији Мишел Сент-Лотом, истакао да Србија препознаје значај предшколског васпитања и образовања, али и неопходност стварања услова за ширу доступност квалитетног образовања, као једног од кључних фактора у обезбеђивању дечијих права.
Саговорници су указали на значај предшколског васпитања и образовања и важност већег обухвата деце предшколским системом.
Министар Шарчевић је истакао да Министарство у сарадњи са предшколским установама, јединицама локалних самоуправа и уз значајну подршку Владе Србије реализује активности и иницијативе којима се доприноси грађењу квалитетног система предшколског васпитања и образовања за сву децу предшколског узраста и њихове породице.
"Добра политика цена коју спроводи Влада Републике Србије омогућава да боравак деце у вртићима буде јефтинији за њихове породице него останак код куће. Уз разне друге олакшице потребно је да се ураде и социјалне карте, како би се идентификовале рањиве породице и направио план подршке", рекао је Шарчевић.
Он је истакао да је Министарство посвећено подршци раног развоја деце, нарочито из осетљивих група, и додао да су пуно поштовање људских права у образовању кроз подршку интеркултуралности и подстицање чувања националног идентитета, традиције и културе, главне смернице политике Министарства.
Значај сарадње свих учесника на пољу унапређивања раног обухвата деце, а посебно кроз предшколско васпитање и образовања истакла је и Афшан Кан и додала да је изузетно захвална на томе што је Србија отворила врата бројној деци мигрантима која су укључена у школски систем, што, према њенима речима, представља добар пример свим европским земљама, саопштило је Министарство просвете.
Подаци показују да је у prеthodnoj деценији у Србији направљен значајан напредак у области предшколског васпитања и образовања, међутим и даље је обухват низак када су у питању деца из осетљивих група (деца која живе у руралним подручјима, сиромашна деца, деца у неформалним ромским насељима, као и деца са сметњама у развоју), додаје се у саопштењу.