Од Новог Сада до Суботице вожња 400 динара
НОВИ САД: Да ли ће ускоро вожња ауто-путем Е-75 на Коридору 10 од Новог Сада до Суботице бити готово три пута скупља него сада, биће познато релативно брзо.
Наиме, почетком наредног месеца требало би да буде пуштена у рад чеона наплатна станице „Суботица–Југ” те би путарина од Новог Сада до Суботице, за путничке аутомобиле, односно возила прве категорије, која је сада 110 динара, за коришћење ауто-пута на тој деоноци могла бити и око 400 динара.
Сада је, практично, вожња деоницом Коридора 10 од Суботице до Сирига бесплатна те ту треба тражити разлог тако великој промени цене путарине. Наиме, пуштањем у рад наплатне станице Суботица–Југ возачи ће се кроз њу укључивати на ту саобраћајницу, а на излазним станицама ће плаћати путарину. Колика ће бити цена путарине на наплатној станици Суботица–Југ, како кажу у „Путевима Србије”, још се не зна јер ће бити утврђена након добијања сагласности на предлог који је упућен Влади Србије.
Ипак, из тог предузећа указују на то да ће се наплата путарине на чеоној наплатној станици Суботица–Југ у првој фази одвијати у отвореном систему, док не буде завршена изградња бочних наплатних станица, након чега ће се наплаћивати у затвореном систему. На то се неће дуго чекати јер би изградња бочних наплатних станица Змајево, Врбас, Бачка Топола, Жедник и Фекетић на деоници Београд–Суботица требало да буде готова до новембра. То би значило да на тој деоници тада треба очекивати успостављање затвореног система наплате, а тада би и нове цене путарина требало да буду познате.
Захваљујући наплатној станици Суботица–Југ биће знатно повећана пропусна моћ на тој деоници јер је њен капацитет 40 одсто већи него на станици Сириг. Након завршетка бочних наплатних станица на тој деоници ауто-пута, наплатна станица Сириг престаће да ради и на целој деоници ће бити успостављен затворени систем за наплату путарине па ће на деоници Београд–Суботица бити само две чеоне наплатне станице – Стара Пазова и Суботица–Југ.
Док „Путеви Србије” не објаве цене путарина на тим деоницама, може се, уз могућност грешке, претпоставити колике би оне могле да буду. Будући да се путарина на ауто-путу у затвореном систему наплате израчунава на основу пређене километраже, релативно је лако израчунати колико би могла коштати одређена деоница.
Цена путарине у затвореном систему износи 3,64 динара по километру, а пошто Нови Сад и Суботицу дели нешто више од 100 километра, с приличном извесношћу може се рећи да ће возачи путничких аутомобила за ту деоницу морати да издвоје око 400 динара или бар 365. Путарина од Суботице до Жедника би, на основу те рачунице, могла бити око 80 динара, до Бачке Тополе нешто више од 100, до Фекетића око 200, до Врбаса требало да буде више од 250 и до Змајева око 300 динара.
Д. Млађеновић