Od Novog Sada do Subotice vožnja 400 dinara
NOVI SAD: Da li će uskoro vožnja auto-putem E-75 na Koridoru 10 od Novog Sada do Subotice biti gotovo tri puta skuplja nego sada, biće poznato relativno brzo.
Naime, početkom narednog meseca trebalo bi da bude puštena u rad čeona naplatna stanice „Subotica–Jug” te bi putarina od Novog Sada do Subotice, za putničke automobile, odnosno vozila prve kategorije, koja je sada 110 dinara, za korišćenje auto-puta na toj deonoci mogla biti i oko 400 dinara.
Sada je, praktično, vožnja deonicom Koridora 10 od Subotice do Siriga besplatna te tu treba tražiti razlog tako velikoj promeni cene putarine. Naime, puštanjem u rad naplatne stanice Subotica–Jug vozači će se kroz nju uključivati na tu saobraćajnicu, a na izlaznim stanicama će plaćati putarinu. Kolika će biti cena putarine na naplatnoj stanici Subotica–Jug, kako kažu u „Putevima Srbije”, još se ne zna jer će biti utvrđena nakon dobijanja saglasnosti na predlog koji je upućen Vladi Srbije.
Ipak, iz tog preduzeća ukazuju na to da će se naplata putarine na čeonoj naplatnoj stanici Subotica–Jug u prvoj fazi odvijati u otvorenom sistemu, dok ne bude završena izgradnja bočnih naplatnih stanica, nakon čega će se naplaćivati u zatvorenom sistemu. Na to se neće dugo čekati jer bi izgradnja bočnih naplatnih stanica Zmajevo, Vrbas, Bačka Topola, Žednik i Feketić na deonici Beograd–Subotica trebalo da bude gotova do novembra. To bi značilo da na toj deonici tada treba očekivati uspostavljanje zatvorenog sistema naplate, a tada bi i nove cene putarina trebalo da budu poznate.
Zahvaljujući naplatnoj stanici Subotica–Jug biće znatno povećana propusna moć na toj deonici jer je njen kapacitet 40 odsto veći nego na stanici Sirig. Nakon završetka bočnih naplatnih stanica na toj deonici auto-puta, naplatna stanica Sirig prestaće da radi i na celoj deonici će biti uspostavljen zatvoreni sistem za naplatu putarine pa će na deonici Beograd–Subotica biti samo dve čeone naplatne stanice – Stara Pazova i Subotica–Jug.
Dok „Putevi Srbije” ne objave cene putarina na tim deonicama, može se, uz mogućnost greške, pretpostaviti kolike bi one mogle da budu. Budući da se putarina na auto-putu u zatvorenom sistemu naplate izračunava na osnovu pređene kilometraže, relativno je lako izračunati koliko bi mogla koštati određena deonica.
Cena putarine u zatvorenom sistemu iznosi 3,64 dinara po kilometru, a pošto Novi Sad i Suboticu deli nešto više od 100 kilometra, s priličnom izvesnošću može se reći da će vozači putničkih automobila za tu deonicu morati da izdvoje oko 400 dinara ili bar 365. Putarina od Subotice do Žednika bi, na osnovu te računice, mogla biti oko 80 dinara, do Bačke Topole nešto više od 100, do Feketića oko 200, do Vrbasa trebalo da bude više od 250 i do Zmajeva oko 300 dinara.
D. Mlađenović