Одрасли у Јужној Кореји све више љубитељи дечијих играчака
СЕУЛ: Култура задовољавања потребе за забавом својственом дечијем узрасту постаје све распрострањенија међу одраслима у Јужној Кореји.
Захваљујући томе што су данас запослени, а неретко имају и значајна примања, такви људи напокон могу да удовоље себи и набављају играчке које су биле ван њиховог домашаја у детињству, када су били потпуно зависни од својих родитеља, наводи јужнокорејска агенција Јонхап.
"Када одрастете, дођете до уносног посла и обезбедите финансијска средства, можете бити одважнији у куповини играчака до којих је било тешко доћи када сте били мали... То је добра страна одрастања", истиче 28-годишњи Колин Канг, канцеларијски службеник из Сеула чија су страст играчке настале на основу филмског серијала "Рат звезда".
Он каже да такве играчке набавља преко интернета, али и на класичан начин, као и да са пријатељима често посећује изложбе играчака, и чак путује у иностранство ради куповине ретких примерака каквих у његовој земљи нема.
Играчке му, како каже, омогућавају повратак у срећно и безбрижно детињство.
"Свака играчка казује своју причу, и за мене, да тако кажем, оне представљају везу између прошлости и садашњости", истиче он.
Још један од многих примера је 33-годишњи Квон Сеок-хун, такође канцеларијски службеник из Сеула, који сакупља фигурице и моделе анимираних ликова, а његов љубимац је робот Гундам.
"Уживам у размишљању о куповини фигура ликова из серије ''Гундам'', у томе да их гледам изложене у продавницама, као и да их донесем кући, састављам их и обратим пажњу на сваки детаљ док их бојим", рекао је он за Јонхап.
"Када су довршене, осећам се срећно, као да сам се попео на планински врх, и врло често се на неки начин емотивно вежем за њих", каже Квон, наводећи да му ова склоност пружа и преко потребни предах од професионалног живота, који карактерише нужност да се буде бољи од конкуренције.
Захваљујући људима као што су Колин и Квон, усталио се израз "кидалт", који, као сложеница настала од енглеских речи "кид" ("клинац") и "адулт" ("одрастао"), означава одрасле особе у чија интересовања изразито спадају разни симпатични ликови, шарене коцкице од пластике, плишане животиње и друге играчке које многи сматрају искључиво намењеним деци.
Стручњаци каже да оваква склоност пружа уточиште од често нелагодне стварности, али и омогућава пријатне фантазије о немогућем, нарочито када је реч о наклоности према јунацима са натприродним моћима, као што су Ајрон Мен и Спајдермен.
Овај тренд иде на руку произвођачима популарне електронике и играчака, наводи Јонхап, напомињући да је, према подацима јужнокорејске државне агенције за креативне садржаје, тржиште производа намењених "кидалтима" 2016. године вредело преко 880 милиона долара.