overcast clouds
16°C
20.09.2024.
Нови Сад
eur
117.058
usd
105.2585
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Змајевчани “планинаре” по возовима, Железнице не маре

26.08.2017. 12:27 12:34
Пише:
Извор: Dnevnik.rs

ЗМАЈЕВО :  Прошло је годину дана како су се путници, који користе железнички путнички превоз са станице у Змајеву, жалили на прениске пероне, чији је ниво знатно нижи у односу на ниво платформе нових возова.

Путници из Змајева, Равног Села, Куцуре, Савиног Села и Бачког Доброг Поља, дакле из свих села врбаске општине, све више користе железницу за превоз из станице Змајево, која је одавно постала главно чвориште за око 80 одсто путника целе врбаске општине. Жалили су се меродавним органима од железнице, преко општинских и покрајинских до републичких органа, на дугогодишњи проблем ниских перона.

Са увођењем савремених возова, чија је платформа висока, према европским стандардима и без степеница, већини путника је отежан улаз и излаз из воза. Нарочито је тешко старијима, особама нижег раста, деци и болесним особама, који да би ушли или изашли морају да клекну или седну на платформу и да се при том надају да ће им неко помоћи приликом усправљања.


Незгодан ред вожње

Апелује се на меродавне да приликом доношења новог реда вожње узму у обзир прошлогодишњи захтев који су потписали у виду петиције путници из Змајева, Равног Села, Куцуре, Савиног Села, Бачког Доброг Поља, Степановићева и Кисача. Њихове потребе су да се у терминима између 15 и 19 часова и у вечерњем око 22.30 уведе полазак из Новог Сада за та насеља. Разлог је што се великом броју путника преподневно радно време завршава у, или нешто после 16 часова, а ђацима настава, као и радницима друге смене око 22 часа, тако да дуго морају чекати полазак у 19 часова и у касним сатима до 23 часа и 20 минута, приликом чега губе доста времена, што је нарочито проблематично у зимском периоду.


Руководиоци железнице су у децембру прошле године увели неколико гарнитура моторних возова који саобраћају из Сомбора преко Врбаса за Нови Сад и имају степенице, али се и у овом случају показала потреба за подизањем нивоа перона. Возови који саобраћају на линији за Суботицу су савремени, без степеница и као такви проблематични путницима за улаз и излаз. Забележено је више случајева повређивања и уганућа зглобова путника приликом уласка или изласка. Путнике посебно иритира то што материјал за градњу перона стоји на станици већ неколико година, а никако да посао буде урађен.

“ Ово прелази сваку меру. Изгледа да неко свој посао не обавља савесно или нас сматрају људима другог реда и тиме понижавају. Спремни смо да се организујемо и сами одрадимо тај посао. Стрпљење нам је на измаку, чекаћемо још мало, а ако у краћем року не буду решили овај проблем у Змајеву, сами ћемо га решити, тако што ћемо поставити бетонске конструкције али ћемо у моменту извођења радова из безбедоносних разлога бити принуђени да блокирамо станицу док не завршимо радове, што значи да возови неће моћи у том периоду да саобраћају, жао нам је али ми другог избора немамо “ поручују Змајевчани. Колико год да потрају радови и блокада, то сигурно неће бити три године или већ колико је прошло од када материјал стоји на станици Змајево.

Текст и фото: Ласло Киш

Аутор:
Пошаљите коментар