Велике врућине криве колосеке и праве проблеме у напону
БЕОГРАД: Висока спољна температура прави проблеме на колосецима и напону за возове, а мобилне екипе Инфраструктуре Железница Србије отклањају кварове у року од два или три сата, тако да нема дужих прекида железничког саобраћаја, речено је данас Танјугу у том предузећу.
Менаџер за саобраћај, одржавање и приступ железничкој инфраструктури у Инфраструктури Железница Србије Зоран Динчић је рекао да се тзв. сунчане кривине јављају на пругама које још нису ремонтоване, као и да се у периоду највећих врућина, од 31. јула до 7. августа, десила 31 деформација колосека.
Објаснио је да су такви проблеми уобичајени у летњем периоду кад је темепратура око 40 и више степени, с обзиром да је у самој шини 25 степени више односно 65 степени, због чега долази до дилатације односно проширења која изазивају ''sunčanе кривине''.
У истом периоду забележени су и проблеми с контактном мрежом и напоном због чега је било обустава саобраћаја.
Након санације кварова уводи спорија вожања, али неретко и редовне брзине, објаснио је Динчић додајући да се сунчане кривине обично јављају у поподневним часовима када је температура највиша.
Он је додао да данас још није било таквих случајева, али да је било проблема са напоном између Новог Сада и Суботице, као и Краљева и Пожеге, што је санирано.
"Проблем настаје нарочито на деловима пруга које нису ремонтоване. Пруге које су ремонтоване у периоду од децембра 2014, као и пре тога, нису имале никаквих проблема са сучнаним кривинама".
Динчић каже није било никаквих проблема ни на пругама које су до сада ремонтоване у оквиру руског кредита: Београд - Панчево, три северне деонице Сопот Космајски - Ковацевац, Мала Крсна - Велика Плана и Рума - Голубинци, као и три јужне деонице Винарце - Ђорђево, Бујановац-Букаревац и Врањска Бања - Ристовац.
Рекао је да проблеми настају на оним пругама на којима ће бити обављен ремонт у наредном периоду и то су углавном регионалне, али и магистралне пруге.
"Тако да је велики проблем на делу око барске пруге и на деловима око Краљева", додао је Динчић.
Просечни период ремонта на нашим пругама је 43,5 година, од тога 34 на магистралним пругама, на регионалним 59... , а мрежа је стара 45 година.
Истиче да ће у наредном периоду бити обављени озбиљни радови на железници и да се од ове године по први пут планирају велика средства, 1,6 милијарди динара за одржавање.
Такође, до 2022. планирано је улагање од четири милиајарде евра, од чега ће две милијарде бити за ремонт од Београд до границе са Мађарском у оквиру пројекта за изграђу пруге Београд - Будимпешта за до 200 км на сатм, где ће радови почети крајем новембра, навео је Динчић.