Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Наука и машта у Истраживачкој станици Петница

09.08.2017. 09:52 09:59
Пише:
Фото: Истраживачка станица Петница

И ове године у Истраживачкој станици Петница, на летњим камповима, средњошколци, полазници петничких образовних програма, чине прве кораке у раду на самосталним пројектима и научноистраживачком раду.

Новосађанин Миленко Гаврић, ученик трећег разреда гимназије “Јован Јовановић Змај” и полазник програма рачунарства, одабрао је тему Предвиђање водостаја реке. Он пореди резултате различитих приступа вештачкој интелигенцији. За своје истраживање Миленко користи податке о водостају Републичког хидрометеоролошког завода од 2004-2012. и податке о прогнози времена у истом периоду. Користећи ове “историјске” податаке, Миленко “учи” компјутер који обављаодговарајућа израчунавања на основу којих се после коригује и тако даље “учи”. Као излазни податак добија се промена водостаја у одређеном временском периоду.

Полазници програма примењена физика и електроника у Истраживачкој станици Петница, Младен Башић, из Врњачке Бање, ученик трећег разреда Гимназије у Краљеву и Диана Секулић, ученица  трећег разреда гимназије “Јован Јовановић Змај” из Новог Сада, на летњем кампу у Петници раде пројекат Симулација стабилизације Балбота. Балбот је робот висине човека који балансира на лопти. Намена му је роботска помоћ на местима с великим прометом људи. Младен и Диана истражују како висина и центар масе робота утичу на његову стабилизацију.

На летњем кампу дизајна занимљиве су и идеје два тима на тему Љуљашка. Дизајнерски тим ТАЈПС који чине Ана Стојановић, ученица трећег разреда гимназије “Бора Станковић” у Врању, Јован Маслар, ученик трећег разреда Гимназије у Косовској Митровици, Симона Влчек, ученица трећег разреда Школе за дизајн “Богдан Шупут” из Новог Сада, Предраг Милованчевић, матурант Митровачке гимназије и Тијана Мијушковић, ученица другог разреда Пете београдске гимназије, концепт су засновали на личном доживљају љуљашке који је требало да представља нешто што је забавно, нема правила и поседује свој антиритам. У мировању, аморфни облик конструкције изазива знатижељу, а већ при првом покрету љуљашка даје потпуну слободу доживљавања забаве и формирања утиска о самој љуљашци.

Е. Д.

Пише:
Пошаљите коментар