Помак у преговорима у Гоши, разрешење проблема у уторак?
БЕОГРАД: У преговорима пословодства и штрајкача из Фабрике шинских возила Гоша, који су данас одржани у Министарству привреде, дошло је до помака и радници очекују разрешење проблема у уторак, изјавио је педседник Штрајкачког одбора Милан Вујичић.
Он је додао да радници неће блокирати пружни прелаз у Смедеревској Паланци све док трају разговори у влади.
После другог састанка, коме је присуствовао и министар привреде Горан Кнежевић, Вујичић је рекао новинарима да се, ипак, наставља штрајк и да ће четири члана Штрајкачког одбора, међу којима је и он, наставити штрајк глађу.
Отишли смо јуче из Београда са оптимизмом од пет одсто, а сада је то много више. У понедељак ћемо имати консултације, а у уторак ће нас известити на новом састанку у влади. Ако се обистини оно што смо причали, то ће бити изузетно повољно по нас, навео је Вујичић.
Он је казао да се позитивно одвијају преговори по питању свих захтева штрајкача - исплате заосталих зарада, репрограма дуга фабрике за доприносе који нису уплаћивани радицима, као и повезивање радног стажа.
Вујичић је рекао да ће Министарство привреде помоћи како би фабрика почела да ради, што је услов за све остало.
У Гоши има 260 штрајкача, од укупно око 350 радника.
Директор „Гоше“ Милутин Шћепановић рекао је Танјугу после данашњег састанка да су наишли на разумевање Штрајкачког одбора, али и Министарства привреде.
Шћепановић је рекао да влада не мора да издваја финансијска средства за „Гошу“, већ да може на други начин да помогне тој фирми додајући да још не може да износи детаље.
Следећи састанак, како каже, биће одржан у влади у уторак.
У Министраству привреде су потврдили Танјугу, после састанка, да се разне опције разматрају и да ће се разговори наставити почетком следеће недеље.
На састанку је разговарано и о репрограму дуга држави од 512 милиона динара, за доприносе.
Радници су су штрајку 115 дана, а у просеку се по раднику дугује око 600.000 динара.
“Гошу“ је приватизовала 2007. године словачка фирма ЖОС Трнава, а садашњи власник је Лиснарт холдингс лимитид са Кипра.