Партнерство за добробит деце
у којима су до сада основани – „Коста Трифковић”, „Доситеј Обрадовић”, „Жарко Зрењанин”, „Петефи Шандор” и „Вук Караyић”. Реч је о пројекту „Партнерски за образовање”, чији је основни циљ да родитељи буду укључени у живот школе и постану партнери с наставницима, под покровитељством УНИЦЕФ-а и Фонда за отворено друштво. Нови Сад је један од 11 градова у којима постоје клубови родитеља и наставника.
– Протеклих месеци бавили смо се бесплатним слободним активностима за децу у сарадњи наставника и родитеља – каже чланица лидерског тима Клуба родитеља и наставника „Нови Сад” Елвира Стефановић. – Родитељи који имају неки интересантан хоби, знања која излазе из наставног оквира или се баве нечим занимљивим, долазили су у школе и држали радионице за децу од првог до четвртог разреда.
Како каже наша саговорница, тема радионице не мора бити нешто несвакидашње, већ је најбитније да родитељ жели да посвети време, дође у школу и бави се својом децом и њиховим школским другарима. Тако су до сада одржане радионице декупажа, плеса, моделарства, авио-моделарства, мађарског језика, библиотекарства, баштованства, рециклаже...
– Имали смо радионицу где је мајка која проучава паукове деци представила како живе ти инсекти, зашто су корисни... Одржана је и радионица лего коцкица, где су родитељи и деца заједно склапали разне креације. Било је радионица с којих малишани нису хтели да иду кући. Једно од таквих изненађења је био вез, пошто смо мислили да та вештина полако одумире, али су девојчице, махом, биле веома заинтересоване – каже Елвира Стефановић.
Родитељи, по речима наше саговорнице, углавном истичу да им радионице помажу да боље упознају своје дете, као и децу из његовог школског окружења с којом проводи већи део дана. Циљ је да таквих садржаја буде и даље у школама, у којима ће се оснивати и нови клубови родитеља и наставника, који ће потом постати вредни сарадници у побољшању дечјег школовања.
– Ту не постоје готови рецепти – негде је потребно да се побољша услуга боравка, негде да се ради на бољој ужини, или на већој безбедности око школе. То су све питања о којима се тражи мишљење родитеља, а то је само један од начина на које они могу делати у школама своје деце и да осете да су ту добродошли – објашњава чланица лидерског тима Клуба родитеља и наставника „Нови Сад”.
Иако су у поменуте радионице били укључени само разреди од првог до четвртог, Елвира Стефановић подсећа на то да је сарадња родитељ–наставник веома важна у свим аспектима и нивоима образовања, од јасленог узраста па све до факултета. Идеја УНИЦЕФ-а је да се од клубова широм Србије оснује национална асоцијација родитеља и наставника, која би настојала да побољша квалитет образовања на нивоу читаве државе. Да би се то остварило, наша саговорница подсећа на то да је битно да родитељи постављају реална очекивања, али и да им наставници отворе своја врата.
Д. Ристић
Фото: Клуб родитеља и наставника „Нови Сад”