Partnerstvo za dobrobit dece
u kojima su do sada osnovani – „Kosta Trifković”, „Dositej Obradović”, „Žarko Zrenjanin”, „Petefi Šandor” i „Vuk Karayić”. Reč je o projektu „Partnerski za obrazovanje”, čiji je osnovni cilj da roditelji budu uključeni u život škole i postanu partneri s nastavnicima, pod pokroviteljstvom UNICEF-a i Fonda za otvoreno društvo. Novi Sad je jedan od 11 gradova u kojima postoje klubovi roditelja i nastavnika.
– Proteklih meseci bavili smo se besplatnim slobodnim aktivnostima za decu u saradnji nastavnika i roditelja – kaže članica liderskog tima Kluba roditelja i nastavnika „Novi Sad” Elvira Stefanović. – Roditelji koji imaju neki interesantan hobi, znanja koja izlaze iz nastavnog okvira ili se bave nečim zanimljivim, dolazili su u škole i držali radionice za decu od prvog do četvrtog razreda.
Kako kaže naša sagovornica, tema radionice ne mora biti nešto nesvakidašnje, već je najbitnije da roditelj želi da posveti vreme, dođe u školu i bavi se svojom decom i njihovim školskim drugarima. Tako su do sada održane radionice dekupaža, plesa, modelarstva, avio-modelarstva, mađarskog jezika, bibliotekarstva, baštovanstva, reciklaže...
– Imali smo radionicu gde je majka koja proučava paukove deci predstavila kako žive ti insekti, zašto su korisni... Održana je i radionica lego kockica, gde su roditelji i deca zajedno sklapali razne kreacije. Bilo je radionica s kojih mališani nisu hteli da idu kući. Jedno od takvih iznenađenja je bio vez, pošto smo mislili da ta veština polako odumire, ali su devojčice, mahom, bile veoma zainteresovane – kaže Elvira Stefanović.
Roditelji, po rečima naše sagovornice, uglavnom ističu da im radionice pomažu da bolje upoznaju svoje dete, kao i decu iz njegovog školskog okruženja s kojom provodi veći deo dana. Cilj je da takvih sadržaja bude i dalje u školama, u kojima će se osnivati i novi klubovi roditelja i nastavnika, koji će potom postati vredni saradnici u poboljšanju dečjeg školovanja.
– Tu ne postoje gotovi recepti – negde je potrebno da se poboljša usluga boravka, negde da se radi na boljoj užini, ili na većoj bezbednosti oko škole. To su sve pitanja o kojima se traži mišljenje roditelja, a to je samo jedan od načina na koje oni mogu delati u školama svoje dece i da osete da su tu dobrodošli – objašnjava članica liderskog tima Kluba roditelja i nastavnika „Novi Sad”.
Iako su u pomenute radionice bili uključeni samo razredi od prvog do četvrtog, Elvira Stefanović podseća na to da je saradnja roditelj–nastavnik veoma važna u svim aspektima i nivoima obrazovanja, od jaslenog uzrasta pa sve do fakulteta. Ideja UNICEF-a je da se od klubova širom Srbije osnuje nacionalna asocijacija roditelja i nastavnika, koja bi nastojala da poboljša kvalitet obrazovanja na nivou čitave države. Da bi se to ostvarilo, naša sagovornica podseća na to da je bitno da roditelji postavljaju realna očekivanja, ali i da im nastavnici otvore svoja vrata.
D. Ristić
Foto: Klub roditelja i nastavnika „Novi Sad”