few clouds
14°C
05.10.2024.
Нови Сад
eur
117.0125
usd
106.1049
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Васпитање и образовање по мери сваког детета

17.07.2016. 21:51 11:39
Пише:

Група за социјалну инклузију Министарства просвете, науке и технолошког развоја у

сарадњи са Канцеларијом УНИЦЕФ-а за Србију недавно је за директоре предшколских установа и просветне саветнике, у Крагујевцу организовала стручни скуп насловљен „Предшколско васпитање и образовање по мери сваког детета”.

Скуп је отворила руководитељка Групе за социјалну инклузију Гордана Цветковић, истакавши да велики одзив говори о томе да је препознат значај теме скупа.

Уз низпримера из праксе које су изнели учесници и разговоре на одређене теме, на овом скупу су донети закључци, који би требало да буду и део упутства за деоловање свих укључених у континуирано спровођење и конкретну примену инклузивног образовања.

Закључено је да је од велике важности развијати свест о томе до се допре до сваког детета и породице и омогући им да се укључе и остану у систему образовања; ослањати се на примере добре праксе, развијати интерресорну сарадњу на локалним нивоиима; оспосбљавати се за аплицирање и учешће у пројектима. Потребно је и радити на обезбеђивању превоз деце са удаљених локација, затим спроводити континуирану медијски подржану кампању и тимски те активности реализовати у локалној заједници. Неопходно је и да предшколске установе буду проактивније у мапирању потреба и ресурса улокалним зајадноцама; као и да предшколске управе морају мотивисати локалне заједнице да финансирју реализацију различитих квалитетних програма у краћем трајању а који излазе у сусрет потребама деце и породица.

У свему томе кључно је развијање климе поверења, партнерских односа на релацијама породица ̶ предшколска установа – основна школа, као и развијање заједничког виђења добробити детета које подразумева подржавање развоја самопоуздања, самосталности, укључености, учешћа, напредовања у учењу и развоју.

Гордана Цветковић је затворила скуп закључцима да примери добре праксе, који су изнет на скупу, шаљу поруку да су активности из Стратегије развоја образовања у Србији до 2020. а тичу се инклузивног васпитања и образовања, у пракси заиста оствариве.

В. Ц.

 

Аутор:
Пошаљите коментар