КРАЈ БЕСПЛАТНОГ ФЕЈСБУКА И ИНСТАГРАМА? Ако одбијете рекламе, можда ћете морати да плаћате 14 евра месечно
Нова стратегија компаније Мета, као одговор на строге регулативе о приватности Европске уније, могла би да буде месечна претплата за ЕУ кориснике.
Мета, компанија која стоји иза популарних друштвених мрежа Facebook и Инстаграм, разматра увођење месечне претплате за кориснике из Европске уније који се не сложе са приказивањем персонализованих огласа. Према информацијама које је објавио The Wall Стреет Јоурнал, корисници који се одлуче за плаћање месечне претплате моћи ће да користе Мета производе без реклама.
Почетна цена за коришћење десктоп верзије Фејсбука или Инстаграма биће око 10 евра (10,50 долара), али за мобилне верзије, због провизија које наплаћују Apple и Google путем својих продавница апликација, та цифра би се повећала на око 14 долара. Нови модел претплате је одговор компаније Мета на иницијативе ЕУ које желе да ограниче персонализовано оглашавање. Прошле године, регулатори из ЕУ одлучили су да компанија Мета мора омогућити корисницима да се одрекну персонализованих огласа који се заснивају на њиховим активностима на платформама.
Међутим, још увек није јасно да ли ће овај модел претплате бити у складу са законима ЕУ. Персонализовани огласи, базирани на ангажману корисника, представљају кључни део пословног модела компаније Мета, али тај модел је све више под притиском у последњим годинама. Apple је у 2021. години корисницима омогућио да се одрекну праћења за оглашавање, промена која би, према речима компаније Мета, могла довести до губитка прихода од 10 милијарди долара.
Ова потенцијална претплата само је последњи показатељ како строг регулаторни приступ Европе утиче на то да технолошки гиганти мењају свој пословни модел. Мета је прошлог маја кажњена са 1,3 милијарде долара од стране европских регулатора због кршења правила о приватности података, а компанија је такође одложила лансирање свог конкурента Twitteru, Threads, у Европи због регулаторне несигурности.
"Мета верује у вредност бесплатних услуга које подржавају персонализовани огласи," изјавио је представник компаније Мета. "Међутим, настављамо да истражујемо опције како бисмо осигурали да се придржавамо еволуирајућих регулаторних захтева," додали су.
(Telegraf.rs)