Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

(ФОТО) КО БИ РЕКАО ДА ЈЕ ТОЛИКО ПРОШЛО Хело Кити слави 50. рођендан, ево шта јој замерају феминисткиње

01.11.2024. 11:47 11:55
Пише:
hello kitty
Фото: Tanjug (AP Photo/Shuji Kajiyama)

ТОКИО: Анимирани лик Хелоу Кити данас пуни 50 година, а њен рођендан обележава се у Јапану низом изложби, приредбом у тематском парку и другим манифестацијама.

Оно што се са сигурношћу може рећи јесте да се Хелоу Кити показала као спремна на прилагођавање током своје дуге каријере, наводи агенција АП.

Професорка дизајна са Универзитета Меисеи у Токију, Мика Нишимура, описује овај лик као "лукав", говорећи о начину на који је освојио комерцијални свет забаве и моде.

Нишимура додаје да се лик Хелоу Кити може интерпретирати на разне начине, јер делује безазлено и кроз њега се могу изразити емоције, па је зато савршено средство које доноси зараду.

"Америчке феминисткиње наводе да, пошто нема уста, Хелоу Кити ништа не говори и повинује се свима. Али ми у Јапану такође видимо да она делује срећно ако сте ви срећни, а тужна је ако сте ви тужни", казала је професорка, додајући да је то генијална стратегија прилагодљивости захваљујући којој је Кити добила толико уносних пословних уговора.

hello kitty
Фото: Tanjug (AP Photo/Hiro Komae)

Јапанска компанија Санрио, која има ауторска права на име и лик Хелоу Кити, прошле године је отворила њен налог на ТикТоку, покренула игрицу Роблокс и створила аватара на друштвеној апликацији Зепето.

Хелоу Кити је дело илустраторке компаније Санрио, Јуко Шимизу, која је овај лик нацртала 1974. године као декорацију за канцеларијски прибор, торбице, шоље и друге сличне аксесоаре.

Годину дана касније, тај лик се појавио на новчаницима и истог тренутка постао хит у Јапану.

Популарност овог лика се касније проширила и изван Азије.

"Главни мотив Хелоу Кити је пријатељство. Када сам је створила, направила сам и породицу чији део је и Кити. Потом је њен лик почео да се развија, па је почела да се појављује у различитим амбијентима", рекла је Шимизу за Би-Би-Си, додајући да је Санрио уложио много труда да изгради бренд који Хелоу Кити данас представља.

hello kitty
Фото: Tanjug (AP Photo/Eugene Hoshiko)

Поводом Китиног рођендана, у понуди су бројни производи са њеним ликом - од огрлица за кућне љубимце, козметике, кристалних фигурица, обуће "крокс" до Хепи мила у Мекдоналдсу.

Златни привезак у облику новчића са њеним ликом продаје се, на пример, за 800 долара, док сат "касио" са мотивима Хело Кити кошта 120 долара.

Извор:
Танјуг/Дневник
Пише:
Пошаљите коментар
Под лупом ЕУ - Најки, Хелоу Кити и Јуниверзал студио

Под лупом ЕУ - Најки, Хелоу Кити и Јуниверзал студио

14.06.2017. 14:31 14:36