Костракта одушевила публику у Торину на финалу Евросонга
ТОРИНО: Ана Ђурић Констракта наступила је вечерас претпоследња, под редним бројем 24 у финалу такмичења за песму Евровизије у Торину.
Констракта и њена екипа су оригиналним концептом песме "Ин цорпоре сано", која је по форми најближа тетарском кабареу, испровоцирали публику да аплаудира са њима у ритму стиха: бити, бити, бити здрава...
Представници Србије испраћени су овацијама са сцене.
Пред вечерашње финале наступ Констракте у полуфиналу Евросонга је најгледанији у трендину у односу на њену конкуренцију у Торину.
Како кладионице предвиђају први фаворит вечерашњег такмичења су представници Украјине, док је Констракта 6. кандидат за победу у Торину.
Наша представница привукла је велику пажњу светске јавности како својом појавом, тако и стајлинзима.
Награда за најбољи уметнички наступ
Представница Србије на овогодишњој "Песми Евровизије" Ана Ђурић Констракта, уочи финалне вечери, добила је награду "Марсел Безансон" за најбољи уметнички наступ на такмичењу у Торину.
Награда, која носи име по идејном творцу "Песме Евровизије", додељена је представници Србије уочи наступа у финалној вечери такмичења, преноси РТС.
За најбољу композицију награда је додељена представници Шведске Корнелији Јакобс, док је награду од новинара добио представник Велике Британије Сем Рајдер.
Награде "Марсел Безансон" додељују се од 2004. године, када је награду за најбољу композицију добило "Лане моје" Жељка Јоксимовића.
Ковачевић: Треба нам победа
Уредница Забавног програма Радио-телевизије Србије Оливера Ковачевић истиче да је Констракта нетипична за стандарде "Песме Евровизије", да је њен наступ у другом полуфиналу био најгледанији садржај у Србији, а њен евентуални успех вечерас у Торину био би победа читавог региона.
Ковачевић је рекла Танјугу да је Констракта прво полуфинално вече "Беовизије" није добила највише главова, већ Лифт, али је зато "у финалу добила апсолутно највише".
Ноле на Твитеру позвао своје пратиоце да гласају за српску представницу
Најбољи тенисер света Новак Ђоковић позвао је своје пратиоце на Твитеру да подрже Констракту.
Људи су гледали прво полуфинале, оставила је снажан утисак, па се надам да би то могло да буде тако и у Торину, да је сада снажан утисак који је оставила на Европљане, рекла је Ковачевић.
Према њеним речима, Констракта је нетипична не само за наш музички укус и стандраде него и за "Песму Евровизије".
Оваква песма није била на ''Евровизији'' до сада. Свашта смо виђали. Рокенрол је победио прошле године и етно нумере су побеђивале, класичне забавне песме. Овај уметнички концепт импонује и европској публици", оценила је Ковачевић.
Постојала је жеља српског тима да уз "Ин цорпоре сано" на "Евровизији" иде титл са преводом,али то пропозиције не дозвољавају, пошто би их онда сви стављали и певали на својим језицима, док се не би обраћала пажња на наступ.
Ковачевић је додала да су Констрактину пемсу на јутјубу прати превод на енглески, шпански, француски, хебрејски и италијански језик.
Приметивши да се током друге полуфиналне вечери "Евровизије" у дворани највише аплаудирало у рефренима када и Констракта аплудира, Ковачевић је оценила да је "то заиста било величанствено", поготово што су многи научили на српском стихове "бити здрава".
Не само што је сала скандирала и аплаудирала са њом, него и прес центар и сви новинари. На генералној проби водитељи Лаура Паузини и Мика су показивали (Констрактин) покрет, напоменула је Ковацецвић.
Феноменално како је тај покрет заживео после наше песме. Нисмо желели у наступу ништа да дирамо, јер је сам по себи ументички концепт. Разлика је у графикама позади на ледовима које смо дорађивали и стилизовали гардеробу, открила је Ковачевић.
Према њеним речима, људи у Србији и региону бивше Југославије прижељкују Констрактину победу у Торину.
Треба нам нека победа... Ово не би била само победа Србије већ и свих народа који говоре нашим језиком, који разумеју ту песму, која се примила апсолутно од Црне Горе и Македоније до Словеније. Сви разумеју, позитивно реагују. То би била победа нашег региона, оценила је Ковачевић.
Сви који су радили у организацији "Песме Евровизије" у Београду 2008. године знају "какав је то огроман посао", пошто се годину дан ради и много кошта, а Ковачевић је подсетила да је директор РТС-а Алекснадра Тијанић за наредна такмичења духовито знао да каже: "Иди буди други, само немој да победиш".
Организација у Београду је била другачија од дотадашњих и била је преломна тачка. Сценски, визуелно, домаћински подигла се лествица. Италијани то ове године нису урадили. Они су у стандарду евровизијском. То значи да је ок, оценила је Ковачевић.
Истакла је да су Италијани у Торину покушавали са са кинетичким сунцем па им се покварило, што је примоарло све учеснике да врше измене графика за наступ.
Очекивали смо да ће да се деси неко чудо, да ће све да грми и гори. Није ме разочарало осим што сам желела да виидим нешто што је ''вау''. Кад чујем да је у Београду било боље - није било боље. Али Италијани нису искорачили ни технолошки, ни уметнички ни у телевизијском изразу, сама су искористили своје ресурсе, сматра Ковачевић.
Она наглашава да Констракта као особа сама по себи интригира, импонује због тога што је образована, пристојна, другачија.
Што би рекао Љубиша Ршумовић: ''Песма та није оно што ја волим али је толико другачија да је само по себи квалитет'', истакла је Ковачевић.
Према њеним речима, избор Констракте да нас представља у Торину говори о још једној страни Србије, која је без "водитеља који се ваљају, ''Задруге'' и оних глупости да не знају које су земље настале из Југославије".
Уредница РТС је навела и да је предност Констракте што својом песмом и наступом не критикује отворено него констатује хладно што нас више тргне.
Кад ти неко упути критику имас одбрамбени став. То је та чаролија њена - није у критици директна, истакла хје Ковачевић.
Чланови српског евровизијског жирија су људи који се баве музиком, а Ковачевић је рекаа лда је овегодине враћен једна члан пошто су сви били у истим годинама између 35 до 50 па је тражено да састав буде разнолики.
Као представник старије генерације је сада у жирију музичар Срђан Марјановић.
Нагласивши да стручни жири Србије има инструкцију да гласа по уметничким критеијумима, Ковачевић је додала да није искључено да приликом гласања гледалаца "грађани Немачке или можда Србије кажу ево због рат у Украјини ћемо дати глас и на крају збир буде да Украјина победи".