Zmajevčani zbog neredovnog prevoza traže pomoć od Novog Sada
ZMAJEVO: Početak izgradnje brze dvokolosečne pruge na relaciji Novi Sad – Subotica je prema nezvaničnim informacijama veoma blizu i sasvim je izvesno da će potpuna obustava železničkog saobraćaja na ovoj deonici biti sredinom godine, najverovatnije krajem maja ili juna.
Žitelji Zmajeva, ali i još tri sela vrbaske opštine - Ravnog Sela, Kucure i Bačkog Dobrog Polja koji sa zmajevačke železničke stanice za prevoz, do svojih radnih mesta i škola u Novom Sadu i Vrbasu, koriste železnicu, sve više strahuju da će doći u veoma tešku situaciju.
Da je strahovanje opravdano govori i činjenica da su krajem prošle godine, tačnije sredinom decembra, uvođenjem novog reda vožnje već, ostali uskraćeni za oko osam polazaka putničkih vozova u toku dana sa zmajevačke stanice, čime su stavljeni pred svršeni čin i pored ionako teške, dovedeni u još težu situaciju.
Ako se uz sve to doda i, zbog pojave pandemije koronavirusa, znatno proređeni autobuski prevoz „Dunavprevoza“, zabrinutost putnika je više nego opravdana.
- Situacija je već izuzetno teška, četiri voza u toku dana i proređeni autobuski polasci su nam veoma otežali odlaske na radna mesta, a deci u školu. Već smo dovedeni u očaj, zbog gužvi koje se stvaraju, a kad nam ukinu vozove, to će u velikoj meri uticati na našu životnu egzistenciju - ističu putnici koji svakodnevno putuju za Novi Sad i Vrbas.
Putnicima je neshvatljivo da niko iz rukovodstva vrbaske opštine i seoskih mesnih zajednica, ne vodi računa o ovim problemima i ne iskazuje brigu za njihov položaj. Zato su počeli da se snalaze, pa sa onima koji imaju kola idu do Stepanovićeva, odakle koriste autobuski prevoz „JGSP Novi Sad“, jer je karta od Stepanovićeva do Novog Sada više nego duplo jeftinija od cene „Dunavprevoza“ od Zmajeva do Novog Sada.
Redovni putnici dogovaraju se oko peticije koju bi uputili „JGSP Novi Sad“, Gradskoj upravi Novog Sada i Opštini Vrbas, da se omogući da „JGSP Novi Sad“ uspostavi redovne linije iz Zmajeva i Ravnog Sela do Novog Sada i obrnuto, jer iz ovih mesta ima i najviše putnika, radnika, srednjoškolaca i studenata koji svakodnevno putuju za Novi Sad.
Tekst i foto: Laslo Kiš