Voda u Silbašu ispravna za piće
BAČKA PALANKA: Ovih dana na pojedinim društvenima mrežama pojavila se informacija da voda za piće iz seoskog vodovoda u Silbašu nije za piće, a pojavila se i fotografija flaše u kojoj se nalazi neka tečnost braon boje.
To je bio povod da se saopštenjem za javnost oglasi opštinsko Javno komunalno preduzeće „Komunalprojekt“ koje se više od pola veka brine o komunalnim poslovima u Bačkoj Palanci, a u 13 pripadajućih sela u poslednje dve godine.
- S obzirom na specifičnost situacije, jer Silbaš jeste imao problem sa vodosnabdevanjem, neophodno je da demantujemo neistine koje izazivaju paniku i šire strah među stanovništvom – kaže se, između ostalog, u saopštenju ovog preduzeća koje potpisuje Tamara Pilipović, stručni saradnik za medije i odnose sa javnošću. – Za svaki obavljen posao u ovoj oblasti postoji procedura i način na koji se određena radnja izvršava. Kontrolu kvaliteta vode u svim naseljenim mestima opštine, pa tako i u Silbašu, vrši Instittut za javno zdravlje Vojvodine, a izveštaj o kvalitetu vode dostavlja sanitarnoj inspekciji, pa ona dostavlja JKP. Sanitarna inspekcija na osnovu izveštaja zabranjuje upotrebu vode u sanitarne svrhe ukoliko se kvalitet pokaže kao takav i u tom trenutku voda se svrstava u tehničku kategoriju. Analizu vode u Silbašu radimo redovno, ustaljenim redosledom, a analize pokazuju da zabrana korišćenja vode ne postoji. Tačnije, voda u Silbašu je ispravna, a to može da se dokumentuje pomenutim izveštajima.
U Silbašu je prošle godine izbušen nov bunar i putpuno je u funkciji, dodaju u „Komunalprojketu“. Stručnjaci kažu da u slučajevima kada se vršna potrošnja po stanovniku poveća iz novoizgrađenog bunara nadoknađuje se potrebna količine vode u mreži.
- Razlike u kvalitetu vode uvek su postojale, međutim ukoliko su odstupanja u skladu sa zakonom predviđenim normama, voda nema zabranu korišćenja – pojašnjava Pilipovićka. – Dešava se, na primer, da na samom izvorištu odstupanja kvaliteta nema, a da u toku distribucije dođe do promene kvaliteta vode. Ukoliko krajnjem korisniku, iz određenih razloga, ne odgovara voda iz naše vodovodne mreže postoji alternativni način vodosnabdevanja iz mini postrojenja, odnosno EKO česme. Procedura analize kvaliteta vode iz EKO česme istovetna je kao i za vodu iz vodovodne mreže, a to znači da je ona ispravna za piće. Pozivam sve građana naše opštine koji, eventualno imaju problem vezan za delatnost koju obavlja JKP da se informišu na mestima koja su za to predviđena, a to su reklamacije na blagajni „Komunalprojekta“, ili na kontakt broj 021 755 0 100. Upozorila bi da se lažno uznemiravanje građana tumači kao krivično delo, a u skladu sa tim JKP biće prinuđeno da preduzme zakonske mere, ako se ove pojave budu dešavale – zaključila je Pilipovićka.
M. Sudžum