Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Uređeni stanični koloseci u Futogu, Karavukovu i Gajdobri

05.10.2020. 13:50 13:52
Piše:
Foto: Železnice Srbije

KARAVUKOVO/GAJDOBRA: Prugom Novi Sad – Bogojevo dnevno iz pravca Subotice, Sombora, Novog Sada, kao i Hrvatske prođe tri do pet teretnih železničkih kompozicija.

U putničkom železničkom prevozu svakodnevno ovom prugom saobraća 11 putničkih vozova na relaciji Novi Sad – Sombor – Subotica.

Dva meseca trajali su radovi na uređenju staničnih koloseka u tri železničke stanice - Futog, Gajdobra i Karavukovo, a ovih dana predstoje radovi u Odžacima. Rekonstrukcija staničnih koloseka u ove četiri stanice između Novog Sada i Bogojeva izuzetno je značajna, jer će ova pruga predstavljati alternativni železnički pravac tokom izgradnje pruge za velike brzine na deonici Novi Sad – Subotica.

Radnici „Infrastrukture železnice Srbije“ završili su sredinom septembra planirani posao u stanicama Gajdobra i Karavukovo, a pre toga u avgustu i u železničkoj stanici Futog. Sanacijom koloseka u Futogu, Gajdobri i Karavukovu brzina vozova u teretnom železničkom saobraćaju je sa dosadašnjih 20 km/sat povećana na 50 km/sat, a osovinsko opterećenje pruge sa 16 na 22,5 tona po osovini. Povećana je propusna moć pruge, kao i bezbednost saobraćaja na ovim deonicama. Obavljenim radovima na kolosecima tri železničke stanice omogućeno je i znatno sigurnije i efikasnije odvijanje železničkog saobraćaja prema Somboru i Subotici, kao i prema državnoj granici ka Hrvatskoj.

U železničkoj stanici Karavukovo potpuno su rekonstruisani drugi (857 metara) i treći (795 metara) kolosek, zamenjena je jedna skretnica, kao i oko 400 metara na otvorenoj pruzi ispred ulazne skretnice. Pored toga „Infrastruktura železnica Srbije“ uredila je i putni prelaz kod groblja, koji koriste poljoprivrednici, tako da je sada njima olakšan dolazak do njihovih njiva. U rekonstrukciju staničnih koloseka u Karavukovu uloženo je 1,75 miliona evra.


Slede radovi u Odžacima

Preostalo je još da se rekonstruišu koloseci u stanici Odžaci, pa da budu završeni svi planirani radovi na obnovi ukupno 9,5 kilometara staničnih koloseka između Novog Sada i Bogojeva, čija je ukupna vrednost 5,7 miliona evra. Planirano je da radovi na rekonstrukciji tri stanična koloseka i zameni sedam skretnica u stanici Odžaci počnu ovog meseca i da budu završeni do stupanja na snagu novog železničkog reda vožnje, 13. decembra 2020. godine.


Četiri skretnice zamenjene su u železničkoj stanici Gajdobra, kompletno su uređeni 2. i 3. kolosek, uređeno je više od 500 metara otvorene pruge, kao i 120 metara pruge iza skretnice za Bogojevo. Vrednost radova u stanici Gajdobra je 1,14 miliona evra. Na putu koji povezuje Bačku Palanku i Silbaš, na izlazu iz Gajdobre uređen je putni prelaz, tako da danas vozači preko ovog izuzetno prometnog prelaza udobnije putuju.  Obnovljena je automatska signalizacija, cevovod, delovi kolosečne konstrukcije, a posao je završen postavljanjem novog sloja asfalta.

U Futogu kompletno su zamenjene šine i pragovi na drugom i trećem staničnom koloseku u dužini od 672, odnosno 637 metara. Ovim radovima obezbeđeno je putnicima i korisnicima znatno bolje i bezbednije putovanje kroz stanicu, jer je poslednji put rekonstrukcija koloseka izvedena pre nekoliko decenija. Vrednost ovih radova je 1,27 miliona evra, saopšteno je iz „Infrastrukture železnica Srbije”.

V. H.

Piše:
Pošaljite komentar