U planu nekoliko projekata za putnu infrastrukturu Žitišta
ŽITIŠTE: Opština Žitište objavila je elaborate za rani javni uvid u planove detaljne regulacije državnog puta između Vojvode Stepe i Srpskog Itebeja, kao i kružne raskrsnice na ukrštanju dva državna puta u Srpskom Itebeju.
Sva zainteresovana pravna i fizička lica imaju priliku da u toku trajanja ranog javnog uvida, odnosno do 11. juna, dostave primedbe i sugestije na ove projekte. Inicijativu za izradu planova detaljne regulacije pokrenulo je Javno preduzeće „Putevi Srbije“, koje je ujedno i investitor.
Deonica državnog puta II A reda broj 104, između Vojvode Stepe i Srpskog Itebeja, nalazi se na teritorijama dve srednjobanatske opštine - Nove Crnje i Žitišta. Kako je istaknuto u dokumentu, planom detaljne regulacije biće definisani uslovi za izgradnju puta sa dve kolovozne trake, od kojih će svaka biti širine 3,2 metra. Sa obe strane saobraćajnice naći će se ivične trake, širine po 0,35 metara, kao i bankine, svaka širine 1,25 metara.
U opisu postojećeg stanja navodi se da je na delu ovog puta asfalt u odličnom stanju, ali da je potrebno profilisanje bankina, jer su uglavnom zarasle i ne obavljaju svoju funkciju. Piše i da je širina regulacije državnog puta nedovoljna i da nije u skladu sa važećim planovima i propisima. Na drugoj deonici put je zemljani, odnosno makadam, pa je potrebna izgradnja dve kolovozne trake, bankine sa obe strane i elemenata odvodnjavanja. Na trećem delu, postojeći asfaltni put nije zadovoljavajuće širine i kvaliteta, te je potrebna njegova rekonstrukcija.
„Posmatrana deonica državnog puta između Vojvode Stepe i Srpskog Itebeja trenutno nije odgovarajuća za obim saobraćaja. Ona ne pruža odgovarajući nivo bezbednosti, protočnosti i komfora za učesnike u saobraćaju”, zaključuje se u elaboratu.
U planu je i izgradnja kružne raskrsnice na ukrštanju državnih puteva II A reda broj 104 i 118, u katastarskoj opštini Srpski Itebej. Postojeća geometrija raskrsnice ne odgovara saobraćajnom opterećenju, saobraćajnim tokovima niti rangu saobraćajnica, navodi se u dokumentu. Zato je potrebno izraditi odgovarajuću plansku dokumentaciju. Razlog za donošenje plana je definisanje javnog i ostalog zemljišta, kao i stvaranje planskog osnova čijim će se direktnim sprovođenjem stvoriti uslovi za rekonstrukciju postojeće raskrsnice na način da se formira trokraka kružna raskrsnica.
Dodaje se da će osnovni saobraćajni kapacitet opštinskog prostora u narednom periodu biti državni put I B reda broj 121, Subotica - Sombor - Oyaci - Bačka Palanka - Novi Sad - Zrenjanin - Žitište - Nova Crnja - državna granica sa Rumunijom (granični prelaz Srpska Crnja). Osnovni putni pravac Žitište – granica sa Rumunijom (Srpska Crnja), kao novi saobraćajni kapacitet, imaće značajnu ulogu u razmeštanju tranzitnih tokova iz pravca Zrenjanina i Novog Sada, kao i iz pravca Rumunije, sa segmentima obilaznice kod Žitišta i pravcem jugoistočno od Banatskog Dvora, Česterega i Banatskog Karađorđeva.
Put regionalnog značaja, kao novi putni pravac, Srpski Itebej - Novi Itebej – državni put broj 104 – granica opštine Krajišnik, doprineće kvalitetnijem međuregionalnom i međuopštinskom povezivanju, stoji u elaboratu.
U njemu je navedeno i da se planira rekonstrukcija i izgradnja više opštinskih, odnosno lokalnih puteva, između ostalog i
Žitište - Ravni Topolovac, Banatski Dvor - Torda, Hetin – Rajić i Čestereg – Torda.
Ž. Balaban