U đurđevačkoj školi tolerantni svakog dana
ĐURĐEVO: Više od 120 predškolskih, osnovnih i srednjoškolskih ustanova iz 18 gradova i opština u Vojvodini odazvalo se pozivu Školske uprave Novi Sad da se obeleži Svetski dan deteta, odnosno, 30 godina od donošenja Konvenicje UN o pravima deteta.
Programom „Kvalitetno obrazovanje za svu decu” pridružila se i Osnovna škola „Jovan Jovanović Zmaj“ iz Đurđeva u okviru Dana škole.
U svakoj od učionica realizovane su aktivnosti koje su učenike upoznavale sa dečjim pravima, a organizovan je i kviz, kada su imali priliku da pokažu šta su sve naučili. Kroz izložbe, predavanja, školske časove, filmske projekcije osnovci su učili o pravu na nediskriminaciju, na mišljenje, privatnost, zdravstvenu zaštitu, obrazovanje, razvijanje talenata, kao i o pravu na informisanost, na slobodu izražavanja i o pravu na igru.
Nastavnik tehničkog i informatičkog obrazovanja Vlastimir Tot, koji je pripremao kviz, istakao je da su đaci imali višestruku korist.
- Naučili su kako da koriste novi računarski program, a odlično su se snašli u temama o dečjim pravima, naučili su sve što su im nastavnici zadali, a u kvizu su pokazali svoje znanje i razumevanje važnosti teme dečjih prava - kazao je Tot.
Aktivni u projektima
Kako su rekli i nastavnici i đaci, biti deo ove škole čast je i zadovoljstvo, prvenstveno zbog vrednog rada, truda i zalaganja na obrazovanju mnogih generacija, koje sa uspehom završavaju školu, negujući višejezičnost i multikulturalnost, toleranciju, poštovanje i uvažavanje različitosti.
U proteklom periodu ova škola učestvovala je u projektima: Obrazovna inkluzija Roma, Druga šansa, za osnovno obrazovanje starijih od 15 godina, Regionalna podrška inkluzivnom obrazovanju, Razvionica, Nastavnik kao refleksivni istraživač, Zajedno ka srednjoj školi i Podsticanje demokratske kulture u školama.
Nedovoljno poznavanje i razumevanje koncepta prava deteta, instrumenata i mehanizama za njihovo ostvarivanje i zaštitu, predstavlja zajednički imenitelj uzroka mnogih kršenja prava deteta u svakodnevnom životu. Cilj sprovedenih aktivnosti bio je da se prikaže na koji način se prava deteta ostvaruju i štite u konkretnim životnim situacijama i mnogim oblastima društvenog života. Osim toga, ukazano je zašto je njihovo dalje unapređenje od presudnog značaja za dete, porodicu i društvo u celini.
- Ovo je prvi put da se takmičimo preko računara, što nam je bilo jako zanimljivo, a o pravima smo naučili mnogo više nego kad smo bili mlađi i nije nam bilo teško, jer je sve prikazano kroz svakodnevne situacije u kojima se možemo naći – rekla je učenica petog razreda i članica pobedičkog tima kviza Ana Dangubić.
M. Rašić