Subotica prednjači u dualnom obrazovanju u Vojvodini
SUBOTICA: Skoro jedna četvrtina od ukupnog broja učenika koji se školuju po dualnom modelu obrazovanja na teritoriji AP Vojvodine, su subotički srednjoškolci.
Iz godine u godinu povećava se broj učenika obuhvaćenih dualnim obrazovanjem, rečeno je prilikom promocije Nacionalnog modela dualnog i preduzetničkog obrazovanja u subotičkoj Tehničkoj školi „Ivan Sarić“.
Kako je u uvodnom obraćanju rekao gradonačelnik Bogdan Laban, Subotica godinama pomaže i podstiče saradnju između srednjih stručnih škola i poslodavaca, ne da bi se mladi spremali za rad u inostranstvu, nego da budu konkurentniji na ovdašnjem tržištu rada.
– Subotica u korak prati investicije i mere sa najvišeg državnog nivoa koje su već uverile mnoge mlade ljude da treba da ostanu u Srbiji. U cilju nesmetanog funkcionisanja lokalne zajednice, vodimo računa da podstičemo upis učenika na deficitarne obrazovne profile, i u tom cilju stimulušemo učenike prvih razreda srednjih škola stipendiranjem 30 učenika koji koji pohađaju nastavu po dualnom modelu – rekao je Bogdan Laba.
Pomoćnica pokrajinskog sekretara za obrazovanje, propise, upravu i nacionalne manjine-nacionalne zajednice Biljana Kašerić navela je da se u školskoj 2019/2020. godini na teritoriji AP Vojvodine, po dualnim principima obrazovanja školuje 1857 učenika, u 82 odeljenja, u 15 lokalnih samouprava, u 24 srednje škole, u osam područja rada i 17 obrazovnih profila.
- Od ukupno 11.833 učenika upisanih u prvi razred srednjih stručnih škola, 6,9 odsto učenika upisano je za dualne obrazovne profile. U Subotici je u tekućoj školskoj godini za devet dualnih obrazovnih profila, u četiri srednje škole, u prvi razred upisano osam odeljenja sa 220 učenika, sa realizacijom upisa od gotovo 92 odsto. U Subotici se po dualnom modelu ukupno obrazuje 414 učenika, što je skoro jedna četvrtina od ukupnog broja učenika u dualnom obrazovanju na teritoriji AP Vojvodine – istakla je Biljana Kašerić.
Model dualnog obrazovanja nudi višestruku korist – i kompanijama koje imaju potrebe za određenim kadrovima, i mladim ljudima koji nakon školovanja imaju konkretniju perspektivu i lokalnoj samoupravi, jer neka zanatska zanimanja nisu možda dovoljno atraktivna za upis, ali su neophodna za normalno funkcionisanje lokalne zajednice, ukazao je Laban.
Pomoćnica ministra prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Gabrijela Grujić naglasila je, između ostalog, da će se ovim modelom obrazovanja pored sticanja znanja osnažiti kompanije, ali i proveriti koliko naše obrazovanje vredi.
Vršilac dužnosti direktora Regionalne privredne komore Severnobačkog upravnog okruga Biljana Štavljanin kazala je da smatra da teorija bez prakse nije celina, da će dualno obrazovanje doneti veliki doprinos za razvoj našeg društva i da svako treba da ostane ovde, da uči i ulaže u sebe.
V. H.