Šleperi za Hrvatsku obilaze Bačku Palanku
BAČKA PALANKA: Godinama stanovnici Bačke Palanke, a posebno centralnih ulica Svetozara Miletića i Kralja Petra Prvog, pate zbog teretnjaka koji pred njihovim prozorima i kapijama satima čekaju na izlaz prema Hrvatskoj.
Dešava se da zakrče saobraćaj, blokiraju ulazak u privatne kuće, pri tom prljaju i ometaju ostale učesnike u saobraćaju. Čini se da su nadležni našli kratkotrajno privremeno rešenje ovog saobraćajnog, ali i životnog problema u Bačkoj Palanci, jer nekoliko dana nema teretnjaka na ulicama.
- Sve je bolje od onoga što smo imali, a sada policija dočekuje teretna vozila iz pravca Novog Sada i umesto da ih pušta u grad ka mostu preko Dunava, gde je i granica sa Hrvatskom, usmerava ih na obilaznicu gde čekaju i budu propuštani po dva-tri - kaže Milorad Paripović, član Opštinskog veća zadužen za saobraćaj u ovoj opštini. - Dešavalo se, iako je obilaznica oko grada dugačka par kilometra, da ni ova saobraćajnica nije mogla da primi sve teretnjake koji su krenuli ka granici. Godinama težimo da Bačka Palanka dobije terminal za teretni saobraćaj, a on je neophodan, jer ovaj grad nije koncipiran da ima granicu, a ona je bukvalno u samom gradu. Poseban je problem što kamioni blokiraju centralnu gradsku raskrsnicu, ali i zonu škole, jer ovde se nalazi najveća osnovna škola u opštini sa hiljadu đaka.
Paripović kaže da dugoročnije privremeno, pa i konačno rešenje lokalna samouprava ne može da ostvari bez pomoći Ministarstva saobraćaja, odnosno Javnog preduzeća „Putevi Srbije”, Ministarstva finansija u čijoj je nadležnosti Republička uprava carina i Ministarstva unutrašnjih poslova koje u Bačkoj Palanci osim redovne ima i graničnu policiju. - Samo slučajnost, odnosno sreća nam je pomogla da svih ovih godina nije bilo ozbiljnijih nesreća zbog ovoga problema - dodaje Paripović. - Probaćemo da u ovom delu grada i u zonama gde kamioni čekaju obezbedimo i mobilne toalete, korpe za otpatke, jer vozači ponekada i 20 sati čekaju da pređu preko mosta u Hrvatsku. Sada nisu u gradu, ali za njih su problemi i dalje isti.
Urbanisti, ali i saobraćajni stručnjaci kažu da ovakvo rešenje može biti kraće ili duže privremeno, jer kamioni i na obilaznici ometaju saobraćaj onima koji obilaze Bačku Palanku iz pravca Novog Sada i kreću se ka Baču, Oyacima, Somboru, ili iz tih pravaca idu ka Novom Sadu. Ponovo su ovdašnji nadležni spmenuli gradnju mosta preko Dunava koji je planiran par kilometara nizvodno od postojećeg i koji bi povezao dve obale Srbije, jer bi se time i ovaj teretni saobraćaj izmestio na sremsku stranu pa bi teretnjaci za ulazak u Hrvatsku, verovatno čekali na graničnom prelazu između Iloka i Neština, ili nekom drugom alternativnom prelazu.
M. Sudžum