Škole iz Zrenjanina i Novog Kneževca – primeri dobre prakse
ZRENJANIN/NOVI KNEŽEVAC: Interaktivni sastanak predstavnika dve banatske škole i Pokrajinskog sekretarijata za obrazovanje, propise, upravu i nacionalne manjine – nacionalne zajednice održan je u Skupštini Autonomne pokrajine Vojvodine.
Nakon eksterne evaluacije koju sprovodi Ministarstvo prosvete, Školska uprava Zrenjanin izdvojila je OŠ „Vuk Karadžić” u Zrenjaninu i Gimnaziju i srednju školu „Dositej Obradović” u Novom Kneževcu kao primere dobre prakse u obrazovno-vaspitnom sistemu.
Povod za današnji sastanak je takav da može samo da nas raduje. Želim da vam čestitam na uspehu koji ste postigli svojim angažovanjem u obrazovno-vaspitnom radu. Horizontalna razmena iskustva jeste nešto je najdragocenije, a deljenje vašeg iskustva može samo da doprinese tome da obrazovanje u Vojvodini postane savremenije, kvalitetnije i primerenije učeničkim potrebama, istakla je zamenica pokrajinskog sekretara Slađana Bursać, nakon što je poželela dobrodošlicu učesnicima sastanka, naglasivši pritom važnost uloge, kao i zalaganje Školske uprave Zrenjanin.
Pored predstavnika Sekretarijata i škola, sastanku je prisustvovala i načelnica Školske uprave Zrenjanin Snežana Oluški Vlačić, kao i pomoćnica pokrajinskog sekretara za obrazovanje Milica Vučićević.
Iako smo u svakodnevnom kontaktu sa ustanovama obrazovanja, vreme pandemije bolesti kovid-19 posebno nam je pokazalo koliko su škole zrele i spremne da se prilagode novim okolnostima. Prilikom odabira, rukovodila sam se prioritetnim ciljevima strategije Ministarstva prosvete, a to jeste da naučimo učenike kako da uče, a nastavnike da razmenjuju svoja iskustva. Nije važno videti bodove na sertifikatima koji se dobijaju učešćem na stručnom skupu, već je važno videti stečeno znanje u praktičnom radu, na času, rekla je načelnica Školske uprave Zrenjanin.
Nakon prikazanih prezentacija, koje su predstavile rad škola, predstavnici škola složili su se s time da su deca više motivisana i uspešnija kada se koriste savremene metode u nastavi. Takođe, naglasili su da je ključ uspeha u dobrom timskom radu na svim nivoima. Kako je rečeno, iako često ne postoji mogućnost novčane stimulacije za zaposlene u obrazovno- vaspitnom sistemu, postoje drugi oblici vrednovanja uloženog truda, od kojih je možda i najznačajnija – usmena pohvala pred kolektivom.