Šidekspres se razvio posle privatizacije
ŠID: Od nekadašnjeg državnog saobraćajnog preduzeća Šid u stečaju, sa nekoliko autobusa i kamiona u kvaru, danas je „Šidekspres” razvio prevoz putnika i robe u domaćem i međunarodnom saobraćaju do zavidnog nivoa.
Preduzeće posluje rentabilno i zauzima u svojoj branši sredinu tabele prevoznika putnika i roba u Srbiji. Posle privatizacije, preduzeće je brižno razvijano proteklih godina, do mere koja odgovara sadašnjem trenutku. Uspeh je utoliko veći kad se zna koliko je prevozničkih firmi, a svaka opština je imala bar po jednu, propalo u ovo vreme tranzicije.
"Vozni park „Šidekspresa” danas broji 20 autobusa sa preko 50 sedišta u svakom i dva minibusa - kombija sa po 20 sedišta. Pokrivamo sva sela šidske opštine ali, usvajamo sve standarde da možemo da krenemo s prevozom i u susedne države, uz odgovarajuće dozvole", kaže dispečer Stefan Duraković.
Na području šidske opštine ovo preduzeće tokom školske godine održava linije za prevoz đaka, što plaća Opština Šid, a uz đake prevoznik je na usluzi i drugim stanovnicima sela. Međutim, za vreme raspusta linije se ukidaju, jer su nerentabilne, kako kažu u „Šidekspresu”.
"Imamo pet rentabilnih linija na relaciji Šid - Novi Sad. U prepodnevnim satima autobusi kreću u 5.00, 5.35 i 7.30 časova, a poslepodne imamo dve linije do Novog Sada i nazad koji iz Šida polaze u 12.46 i 18.14 časova", priča Stefan. On dodaje da imaju i liniju Beograd - Osijek i nazad do Šida.
"Ima naših autobusa i na putevima Evropske unije, onda kada nam neka od agencija iz Šida ili bilo kojeg drugog grada ponudi prevoz turista ili učeničkih ekskurzija", kaže Stefan.
Na tabeli koja pokazuje putnike i robe po prevoznicima u Srbiji, „Šidekspres” je u sredini tabele.
"Sada čuvamo tu poziciju s namerom da u narednoj godini napravimo dva iskoraka napred, jer nam je cilj da odemo u društvo još boljih", završio je Stefan Duraković.
D. Savičin
(Tekst je deo projekta koji je sufinansiran od strane Opštine Šid. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove Opštine.)