Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Projektom Upravljanje i analiza saobraćaja Vršac postaje pametan grad

21.10.2021. 10:35 10:36
Piše:
Foto: Dnevnik/ R. Hadžić

VRŠAC: Na sedam ulaza u Vršac, odnosno izlaza iz grada, u toku naredne godine biće postavljene kamere za analitiku saobraćaja i prepoznavanje registarskih tablica, a koje će doprineti opštoj bebednosti i boljoj kontroli saobraćaja.

Sve to deo je prve celine projekta „Upravljanje i analiza saobraćaja” u okviru kog je Grad Vršac od Ministarstva za inovacije i tehnološki razvoj dobio 57 miliona dinara, a čime će postati jedan od prvih „pametnih gradova” u Srbiji. Projekat ima ukupno tri celine koje treba realizovati do kraja iduće godine.

- Druga celina odnosi se na analizu i evidenciju javnih parkirališta, što podrazumeva postavljanje parking senzora za detekciju zauzetosti - dodaje za „Dnevnik” član Gradskog veća za obrazovanje i predsednik lokalnog Saveta za bezbednost saobraćaja Miroslav Lepir. - Treća celina odnosi se na takozvane pametne semafore, odnosno pametne raskrsnice, i upravljanje izmenljivom saobraćajnom signalizacijom. Imaćemo ukupno šest pametnih raskrsnica gde će svetlosnim uređajima upravljati pametni kontrolori povezani sa kamerama za video analitiku. Četvrta celina, a koja objedinjuje prethodne tri, jeste moderan monitoring centar za praćenje i upravljanje saobraćajem, video-nadzorom, sistemom prepoznavanja tablica, sistemom zauzetosti parkinga i pametnim semaforima.

Realizacijom ovog projekta, prema rečima našeg sagovornika, očekuje se postizanje znatno višeg nivoa opšte bezbednosti korišćenjem savremenih inovativnih tehnologija, a korist bi trebalo da imaju ne samo učesnici u saobraćaju već svi građani Vršca.

- Kada je reč o pametnim raskrsnicama, reč je o svetlosnim uređajima kojima upravljaju pametni kontroleri povezani sa kamerama koje detektuju broj vozila, odnosno kolonu vozila i na osnovu toga određuju optimalan režim rada i omogućuju brži protok vozila, bez stvaranja gužvi i zastoja. S druge strane, detekcijom registarskih oznaka ovaj sistem prepoznaje vozila višeg prioriteta kao što su vozila hitne pomoći, policije i vatrogasne službe, te otvara zeleni talas i omogućuje im brz prolaz kroz pametne raskrsnice. Predviđeno je ukupno šest pametnih raskrsnica na Bulevaru Žarka Zrenjanina, u Ulici Stefana Nemanje i Dvorskoj ulici - pojašnjava Lepir.

O važnosti realizacije ovog projekta govori i podatak da se na godišnjem nivou od saobraćajnih prekršaja u gradski buyet sliva oko 13 miliona dinara, a od tog novca se kroz programe Saveta za bezbednost saobraćaja unapređuje saobraćajna infrastruktura, saobraćajno vaspitanje i obrazovanje.

- Vršac kontinuirano radi na povećanju bezbednosti svih učesnika u saobraćaju i na poboljšanju saobraćajne i putne infrastrukture. Samo u prethodnoj godini, Grad je uložio 550 miliona dinara za izgradnju novih i rekonstrukciju postojećih puteva u dužini od 18 kilometara. Uređene su zone škola i postavljeni merači brzina. Imamo sjajnu saradnju sa Agencijom za bezbednost saobraćaja. Organizovali smo edukacije svih rizičnih kategorija u saobraćaju i sproveli niz preventivno-promotivnih aktivnosti. Realizuje se i projekat tehničke zaštite ustanova obrazovanja, što će doprineti povećanju nivoa opšte bezbednosti. Drago nam je da je Ministarstvo prepoznalo naš grad kao inovativnu sredinu koja brine o bezbednosti svojih građana - zaključuje član Gradskog veća za obrazovanje i predsednik lokalnog Saveta za bezbednost saobraćaja Miroslav Lepir.

L. Radlovački

Aplikacija navodi do parking mesta

U Vršcu postoje dve zone parkiranja, prva i druga zona, u kojima se naplaćuje parking. U prvoj zoni je 639 mesta za parkiranje, u drugoj 366, a postoji i 205 posebnih mesta, što je ukupno 1.210 parking mesta.

- Parking senzori biće postavljeni na ukupno 100 parking mesta u prvoj zoni u užem centru grada gde su u stvari i najveće gužve - kaže Lepir, detaljnije pojašnjavajući drugu celinu projekta „Upravljanje i analiza saobraćaja”. - Vozači će informaciju o slobodnim parking mestima dobijati preko elektronskih displeja, putem veba i putem mobilne aplikacije koja će ih praktično navoditi do slobodnog parking mesta, što će svakako našim građanima olakšati svakodnevno funkcionisanje, ali će biti i od velike koristi posetiocima našeg grada.

Piše:
Pošaljite komentar